وی به اجرای برجام و حل مشکلات موجود با مذاکره اشاره و خاطرنشان کرد: معتقدم مسائل جاری در داخل کشور نیز با مذاکره برطرف می شود.
وزیر صنعت به تهیه پیش نویس های طرحی برای نوسازی وانت، کامیون و اتوبوس اشاره و خاطرنشان کرد: البته اجرای این طرح به پرداخت یارانه نیاز دارد که باید هماهنگی های لازم انجام شود.
وی با تاکید بر اینکه صنایعی که طبق فناوری ها و تکنولوژی های روز پیش نروند محکوم به فنا هستند، گفت: در حوزه لوازم خانگی کارخانه ای بود که تعطیل شد چرا که بر اساس تکنولوژی روز پیش نرفته بود این در حالی است که در همین حوزه کارخانجاتی وجود دارند که ٧٠ درصد محصولاتشان را صادر می کنند و رو نمایی هایی در هفته آتی انجام خواد شد.
وی با اشاره به اینکه از ابتدای تیرماه سال جاری ثبت سفارش موتورسیکلت های کاربراتوری متوقف شد، ادامه داد: از آن زمان ثبت موتورهای انژکتوری آغاز شد تولید این نوع موتورها از ابتدای مهرماه در برنامه قرار گرفت.
نعمت زاده درادامه با اشاره به اینکه تولید خودروهای برقی و هیبریدی و موتور سیکلت های برقی را دنبال می کنیم، تصریح کرد: تولید ١٥ هزار موتورسیکلت برقی از ابتدای سال آغاز شده است همچنین تولید خودروهای برقی از اولویت های وزارت صنعت است اما سرعت مورد نیاز را ندارد.
نعمت زاده خاطرنشان کرد: از ابتدای سال ٩٣ بسته ای را برای حمایت از تولید خودروهای برقی به دولت ارائه دادیم که رفت و برگشت زیادی داشته است و عده ای متوجه نبودند که چرا این بسته باید حمایت شود این در حالی است که در همه دنیا مرسوم است که در حوزه تولید خودروهای برقی دولت حمایت کند و سوبسید بدهد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه در پکن برای تولید خودروهای برقی ١٦ هزاردلار سوبسید داده می شود، گفت: لازم است که دولت از تولید این خودروها حمایت کند. به گفته او دولت باید به دنبال تصویب بسته حمایتی برای تولید خودروهای برقی و هیبریدی باشد.
نعمت زاده با اشاره به اینکه تولید خودروهای یورو٥ از سال آینده در دستور کار قرار می گیرد، اضافه کرد: سال آینده خودروهای یورو ٥ و ٦ عرضه خواهند شد در عین حال دو خودروساز داخلی برای طراحی موتورهای پیشرفته دو قرارداد با آلمانی ها و اتریشی منعقد کرده اند.
منبع: اقتصاد آنلاین
انتهای پیام/