کل هزینهها که سالانه بهعنوان بخشی از طرح سرمایهگذاری پنجساله فولکسواگن بهروزرسانی میشود، با ۱۶۵میلیارد یورو برای فاصله سالهای ۲۰۲۵ تا ۲۰۲۹ و ۱۸۰میلیارد یورو برای فاصله سالهای ۲۰۲۴ تا ۲۰۲۸ مقایسه میشود. از آن زمان، فولکسواگن که شامل برندهای پورشه و آئودی است، تحتفشار تعرفههای واردات آمریکا و رقابت شدید در چین قرار گرفتهاست. این وضعیت بهویژه در پورشه که حدود نیمی از خودروهایش را فقط در این دو بازار میفروشد و از یک عقبنشینی بزرگ در راهبرد خودروهای برقی خود رونمایی کرده، به سود این شرکت آسیب رساندهاست.
الیور بلوم به روزنامه «فرانکفورتر آلگماینه زونتاگزایتونگ» گفت: تمرکز در آخرین برنامه هزینهای بر آلمان و اروپا از جمله در محصولات، فناوری و زیرساختها بودهاست. وی ادامهداد: مذاکرات در مورد یک برنامه کاهش هزینههای گسترده در پورشه تا سال۲۰۲۶ ادامه خواهدداشت. الیور بلوم که در ژانویه از سمت مدیرعاملی پورشه کنارهگیری خواهد کرد تا بر موقعیت خود بهعنوان مدیرعاملی فولکسواگن متمرکز شود، گفت: ارزیابی مربوط به یک کارخانه بالقوه در آمریکا برای آئودی به حمایت مالی قابلتوجه احتمالی آمریکا بستگی دارد. بر اساس گزارش رویترز، درحالیکه انتظار نمیرفت پورشه در چین رشد کند، الیور بلوم گفت: بومیسازی تولید در خودروسازی فولکسواگن امکانپذیر است و یک مدل پورشه سفارشی برای چین میتواند مناسب باشد. ایسنا