اما تصمیم مذکور این نگرانی را در آلمان برانگیخته که پژو مشاغلی که با موقعیتهای فعلی در فرانسه همپوشانی دارند را حذف خواهد کرد.
روزنامه آلمانی "بیلد ام سونتاگ" گزارش کرد که اولیویه بورگس، یکی از اعضای کمیته مدیریت پژوسیتروئن، در دیداری که در دفتر آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان برگزار شد، به مقامات آلمانی عالی رتبه اطمینان داده است که قراردادهای فعلی حفظ خواهند شد.
مقامات پژوسیتروئن تصریح کرده اند که تعدیل کارکنان اوپل در آلمان تا پایان سال ۲۰۱۸ منتفی خواهد بود و تعهدات سرمایه گذاری در چهار کارخانه آلمانی حداقل تا سال ۲۰۲۰ حفظ می شود.
طبق گزارش "بیلد ام سونتاگ"، پژوسیتروئن مایل نیست پیشنهاد خریدش خصمانه به نظر برسد.
مدیران اوپل انتظار دارند پژوسیتروئن شرایط کامل ادغام را در هفته آینده اعلام کند و در نمایشگاه بین المللی خودروی ژنو که ۹ مارس برگزار می شود، قرارداد خرید اوپل امضا شود.
اوپل که در سال ۱۸۶۲ تاسیس شد، نامی آشنا در جاده های آلمان و اروپاست. اما در سالهای اخیر این شرکت ضررهای مکرری ثبت کرده که حدود ۱۵ میلیارد دلار (۱۴ میلیارد یورو) از سال ۲۰۰۰ به جنرال موتورز ضرر زده است.
اوپل تحت برند وکس هال خودروهای بیشتری در انگلیس نسبت به سایر کشورهای اروپایی می فروشد.
با کاهش چشمگیر ارزش پوند از زمان رای انگلیس به خروج از اتحادیه اروپا در ژوئن سال گذشته، امیدهای اویل برای بازگشت به سودآوری در سال ۲۰۱۶ نقش بر آب شد و این شرکت ۲۵۷ میلیون دلار ضرر گزارش کرد.
اوپل در پایان سال ۲۰۱۵ حدود ۳۵۶۰۰ کارمند داشت که شامل ۱۸۲۵۰ کارمند در آلمان بود.
بر اساس گزارش رویترز، اوپل ۱۰ کارخانه در اروپا دارد که در شش کشور این منطقه قرار دارند.
منبع: ایسنا
انتهای پیام/