به گزارش خودروکار - فولکسواگن در بیانیهای اعلام کرد: این تراشه برای پردازش دادهها از دوربینها و حسگرها در یک خودرو با قدرت محاسباتی تک تراشه حدود ۵۰۰ تا ۷۰۰ تریلیون عملیات در ثانیه استفاده خواهدشد. این شرکت پیشبینی میکند این محصول را طی سه تا پنج سالآینده عرضه کند. فولکسواگن اعلام کرد: این اقدام، قابلیت تحقیق و توسعه آن را «در چین، برای چین» تعمیق خواهد کرد، اما توضیح نداد که آیا این تراشه در خودروهایی که قرار است در خارج از بازار برتر خودروی جهان فروخته شوند، استفاده خواهدشد یا خیر.
فولکسواگن تلاش کرده تا با بهبود رقابتپذیری محصولات با فناوریهای توسعهیافته در چین پیشتاز باشد تا بتواند با رقبای داخلی رقابت کند. فروش بر مبنای سالانه فولکسواگن در چین از اوج بیش از چهارمیلیون دستگاه در سال۲۰۱۸ به ۲.۷۵میلیون دستگاه در سال۲۰۲۴ کاهشیافت. فولکسواگن در سال۲۰۲۳، عنوان پرفروشترین برند چین را به رقیبش بیوایدی واگذار کرد.
«فرانک هان»، مدیرعامل شرکت تابعه فولکس واگن در چین، گفت: این تراشه با گره پردازشی سه تا چهار نانومتری تولید خواهدشد. فولکس واگن در حالحاضر قصد دارد این تراشه را در نسل سوم معماری الکتریکی خود بهکار گیرد. هان افزود: ۸۰درصد از خودروهای شرکت فولکس واگن که تا سال۲۰۳۰ در چین فروخته میشوند، با نسل سوم توسعه خواهند یافت. در ضمن، اولین مدل از این معماری در پایان سالجاری عرضه خواهدشد. ایسنا