به گزارش خودروکار - تویوتا و سوزوکی، بهطور جداگانه از سرمایهگذاریهایی با حجم بیش از ۱۱میلیارد دلار برای تقویت قابلیتهای تولید و صادرات خودرو در سومین بازار بزرگ خودروی جهان، خبر دادند.
هزینههای پایین و نیروی کار گسترده هند مدتهاست که برای تولیدکنندگان جذاب بودهاست. چندین مدیر صنعتی اظهار کردند: در حالحاضر، خودروسازان ژاپنی با فاصلهگرفتن از چین، چه بهعنوان بازار و چه بهعنوان پایگاه تولید، فعالیت خود را افزایش میدهند. جنگ قیمت بیرحمانه میان تولیدکنندگان خودروهای برقی چینی، سودآوری در چین را دشوار کردهاست. علاوهبر این، خودروسازان چینی اکنون فعالیتهای خود در خارج از کشور و ربودن سهم بازار از رقبای ژاپنی در جنوبشرقی آسیا را گسترش میدهند.
تویوتا و سوزوکی هرکدام مالکیت اکثریت واحدهای خود در هند را در اختیار دارند. هوندا ۱۰۰درصد از کسبوکار خود در آنجا را در اختیار گرفتهاست. سرمایهگذاری مستقیم سالانه ژاپن در بخش حملونقل هند که شامل خودروسازان نیز میشود، بین سالهای ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۴ بیش از هفتبرابر رشد کرد و سالگذشته به ۲۹۴میلیارد ین (۲میلیارد دلار) رسید. همزمان با افزایش سرمایهگذاری خودروسازان ژاپنی در هند، آنها از چین فاصلهگرفتند و سرمایهگذاری مستقیم در بخش حملونقل چین در مدت مشابه ۸۳درصد کاهشیافت و در سالگذشته به ۴۶میلیارد ین رسید.