به گزارش خودروکار، در دولت گذشته خودرو از یک کالای مصرفی تبدیل به یک کالای سرمایهای شد و علت این امر افزایش چند صد درصدی این کالا ظرف مدت چند سال بود.
این در حالی است که همزمان با افزایش قیمت خودرو، درآمد خانوارهای ایرانی تغییر نکرد و در نتیجه قدرت خرید مردم برای خودرو بشدت کاهش پیدا کرد.
آمارهای موجود حاکی از آن است که پژو ۲۰۶ بیشترین رشد قیمت را در دولتهای نهم و دهم به نام خود به ثبت رساند. بررسی قیمتها نشان میدهد که بهای ۲۰۶ از ۱۰ میلیون تومان در سال ۸۴ به بیش از ۳۵ میلیون تومان در سال ۹۲ رسید که از رشد ۳۵۰ درصدی آن حکایت میکند.
منبع: شهروند
انتهای پیام/