بر اساس اطلاعات رسمی، نسخه جدید اکسلانیکس ES به یک باتری ۹۷.۶۸۲ کیلوواتساعتی مجهز شده و بسته به پیکربندی و نوع تایر، دو گزینه پیمایش ۸۳۵ و ۸۶۰ کیلومتری را ارائه میدهد. هرچند شرایط دقیق تست این اعداد اعلام نشده، اما این ارتقا در مقایسه با مدل فعلی که از اردیبهشت ۱۴۰۴ در چین عرضه شده و بُردی بین ۷۰۵ تا ۷۱۰ کیلومتر دارد، جهشی قابلتوجه محسوب میشود.
در بخش ابعاد، اکسلانیکس ES همچنان در کلاس سدانهای متوسط تا بزرگ قرار میگیرد و با طول ۴۹۴۵ میلیمتر، عرض ۱۹۷۸ میلیمتر و ارتفاع بین ۱۴۶۷ تا ۱۴۸۰ میلیمتر تولید میشود. فاصله محوری آن نیز ۳۰۰۰ میلیمتر اعلام شده است. در نمای بیرونی، جلوپنجره بسته، چراغهای LED باریک سرتاسری و نوار نوری عقب با طراحی یکپارچه، چهرهای مدرنتر و دینامیکتر به خودرو دادهاند. نسخههای بالاتر از نورپردازی هوشمند ISD و اسپویلر برقی عقب نیز بهره میبرند. درها بدون فریم، دستگیرههای مخفی و رینگهای استاندارد ۱۹ اینچی (و آپشن ۲۱ اینچی با کالیپرهای ششپیستونه) از دیگر ویژگیهای ظاهری هستند.

در فضای کابین، ترکیب فناوری و مینیمالیسم به چشم میخورد. یک نمایشگر دیجیتال ۸.۲ اینچی برای پشت فرمان و یک نمایشگر مرکزی شناور ۱۵.۶ اینچی با وضوح ۲.۵K نقش اصلی را دارند. این سیستم از چیپ قدرتمند Qualcomm Snapdragon 8295P استفاده میکند و از دستیار صوتی Lion AI، Huawei HiCar و Apple CarPlay پشتیبانی میکند. فرمان دوشاخه با کنترلهای لمسی و قابلیت گرمایش از دیگر امکانات قابل توجه کابین است.
در بخش فناوریهای کمکراننده، نسخههای Max و Ultra به سیستم پیشرفته Falcon با لیدار سقفی، ۳۰ سنسور و دو چیپ Nvidia Drive Orin X مجهز هستند که توان پردازشی ۵۰۸ ترافلاپس را فراهم میکند. این سیستم امکان رانندگی خودکار درونشهری و بزرگراهی، بههمراه پارک خودکار تمامصحنه را فراهم میسازد.
مدل فعلی اکسلانیکس ES در چین با دو نوع پیشرانه عرضه میشود: نسخه تکموتوره با قدرت ۲۳۰ کیلووات و باتری ۷۷ کیلوواتساعتی فسفات آهنلیتیوم (برد ۷۰۵ کیلومتر)، و نسخه دوموتوره با توان ترکیبی ۳۵۳ کیلووات و باتری ۱۰۰ کیلوواتساعتی از نوع لیتیوم-یون سهتایی (برد ۷۱۰ کیلومتر). در تیپهای بالاتر نیز سیستم تعلیق بادی IAS و کمکفنرهای هوشمند CDC ارائه میشود.
از نظر جایگاه بازار، اکسلانیکس ES در میان سدانهای برقی متوسط تا بزرگ قرار میگیرد و رقبایی چون شیائومی SU7 (با قیمت ۲۱۵,۹۰۰ تا ۲۹۹,۹۰۰ یوان) و BYD Han L EV (۲۱۹,۸۰۰ تا ۲۷۹,۸۰۰ یوان) را پیش رو دارد. طبق آمار فروش اخیر، برند اکسید در سپتامبر ۲۰۲۵ توانسته ۵۵۷ دستگاه از این مدل را به فروش برساند. هنوز چری زمان عرضه و قیمت نسخه ارتقایافته را اعلام نکرده است.
اما نکته جالب برای بازار ایران این است که محصولات برند اکسید توسط گروه اکستریم از زیرمجموعههای مدیران خودرو وارد کشور میشوند و در حال حاضر چند مدل از این برند در دست بررسی برای ورود به بازار ایران هستند. با توجه به معرفی نسخه جدید اکسلانیکس ES ۲۰۲۶، احتمال دارد این مدل نیز در آینده نزدیک بهعنوان یکی از گزینههای وارداتی لوکس و برقی به ایران راه پیدا کند.