رشد فروش فولکس واگن در چین
فولکس واگن تحویل ژانویه در چین را ۱۳درصد افزایش داد. فولکس واگن روز جمعه اعلام کرد تحویل گروه در ژانویه ۱۳.۳درصد افزایش یافت و به ۶۹۸هزار دستگاه رسید و در این زمینه چین پیشتاز بود.
به گزارش
خودروکار - فروش این خودروساز آلمانی در چین ۴۳درصد افزایش یافت، درحالیکه این گروه بیشترین کاهش را در منطقه تاریخی اقیانوس آرام آسیایی با ۱۶.۳درصد تجربه کرد. فروش در اروپای مرکزی و شرقی ۸.۲درصد افزایش یافت.
بر اساس گزارش رویترز، فولکس واگن اعلام کرد که رشد قوی در بازار چین تا حدی تحتتاثیر محدودیتهای کرونایی قرار داشت. علاوه بر این، فصل تعطیلات سال نوی چینی در پایان ژانویه سال ۲۰۲۳ نیز موثر بود.
همچنین واحد مکزیکی فولکسواگن از سرمایهگذاری حدود یکمیلیارد دلاری در دومین بخش از هزینههای این خودروساز آلمانی با هدف تقویت تجارت خودروهای الکتریکی خود در فعالیتهای فعلی خود در مرکز مکزیک خبر داد.
این شرکت جزئیات بیشتری در مورد نوع تولید خودروهای الکتریکی در مجتمع خود در مرکز ایالت پوئبلا ارائه نکرد. آخرین سرمایهگذاری فولکسواگن در فعالیتهای مکزیکی خود به دنبال برنامهای ۷۶۳.۵میلیون دلاری است که در اواخر سال ۲۰۲۲ اعلام شد.
طرح سرمایهگذاری قبلی برای تاسیسات فولکسواگن که در میان بزرگترین تاسیسات فولکسواگن در سطح جهان است، با هدف ایجاد یک کارخانه رنگ جدید و همچنین راهاندازی یک خط تولید جدید بود.
طبق گزارش رویترز، واحد فولکس واگن آئودی از سال ۲۰۱۶، همچنین آئودی Q۵، یک شاسیبلند کوچک را در همان مجموعه، تولید و بعدا یک نسخه هیبریدی به آن اضافه کرد. این شرکت مدلهای جتا، تائوس و تیگوان را در کارخانه پوئبلا تولید کرده است.