 به گزارش خودروکار، سعید مدنی در خصوص  مشکل افزایش قیمت 
خودرو و  چرایی این که با فربه شدن صنعت خودرو بهرهوری پایین است و آیا 
مدیریت دولتی این صنعت به این شرایط نامطلوب دامن زده است یا خیر ، گفت: 
عامل این مشکل همین موضوع مدیریت دولتی است. اما کنترل قیمت نهتنها موجب 
افزایش قیمت شد و من بالاخره افزایش قیمت پراید را در سال 91 با جهش زیاد 
گرفتم، اگر این افزایش قیمت تدریجی بود، بخشی از نقدینگی جامعه جذب و 
خودروسازان نزولده پول به بانکها نمیشدند.
به گزارش خودروکار، سعید مدنی در خصوص  مشکل افزایش قیمت 
خودرو و  چرایی این که با فربه شدن صنعت خودرو بهرهوری پایین است و آیا 
مدیریت دولتی این صنعت به این شرایط نامطلوب دامن زده است یا خیر ، گفت: 
عامل این مشکل همین موضوع مدیریت دولتی است. اما کنترل قیمت نهتنها موجب 
افزایش قیمت شد و من بالاخره افزایش قیمت پراید را در سال 91 با جهش زیاد 
گرفتم، اگر این افزایش قیمت تدریجی بود، بخشی از نقدینگی جامعه جذب و 
خودروسازان نزولده پول به بانکها نمیشدند. وی افزود: به طور کلی 2 خودروساز نزدیک به 14 هزار میلیارد تومان تسهیلات از بانکها دریافت کردهاند که اکنون این رقم افزایش نیز یافته است. با احتساب سود این تسهیلات 14 هزار میلیارد تومانی با سود 27 تا 28 درصدی اکنون این دو خودروساز سالانه نزدیک به 4 تا 5 هزار میلیارد تومان سود تسهیلات میدهند که با تقسیم آن به تیراژ حدود یک میلیونی تولید خودرو در کشورمان، میتوان گفت خودروسازان برای تولید هر خودرو نزدیک به 5 میلیون تومان هزینه سود تسهیلات بانکی را میدهند.