کد خبر: ۴۷۴۶
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۲
خودروکار بررسی می کند؛

معنای نام برندهای مشهور دنیای خودرو چیست؟ (بخش چهارم)

آیا درباره ی وجه تسمیه ی برند های دنیای خودرو اطلاعاتی دارید؟ در چند گزارش قصد داریم به بررسی وجه تسمیه برند های معروف خودرو و بیان معانی آنها بپردازیم.
به گزارش خبرنگار خودروکار، در چند گزارش قصد داشتیم به بررسی وجه تسمیه برند های معروف خودرو و بیان معانی آنها بپردازیم که آخرین بخش آن یعنی بخش چهارم را در ادامه می خوانید.


1. مینی (Mini):  این کمپانی با مدل های مینی و کوچک خود شناخته می شود. بدون شک نام کمپانی بایستی متناسب با محصولات تولیدی آن باشد.


2. اسمارت (Smart) : اسمارت برندی آلمانی از طرف شرکت دایملر  است که به ساخت خودروهای میکروکار شناخته می شود. نام این کمپانی به معنای « هوشمند» است.




3. تاتا (TATA) : تاتا موتورز بزرگترین تولید کننده ی خودوری هندوستان به حساب می آید. نام این کمپانی برگرفته از مؤسس خود، « راتان ناوال  تاتا» است.



4. لوتوس (Lotus): این شرکت خودروسازی بریتانیایی ، به تولید خودروهای اسپورت و مسابقه‌ای مشغول است. نام این کمپانی به معنای «نیلوفر آبی» است.





5. پروتون (Proton): شرکت خودروسازی مالزیایی است، که در سال ۱۹۸۳ به دستور  نخست وزیر اسبق مالزی و با سرمایه‌گذاری شرکت دولتی خزانه ناسیونال تاسیس شد. پروتون مخفف عبارت «Perusahaan Otomobil Nasional Berhad» و به معنای  « شرکت خودروسازی ملی » است.





6. بنتلی (Bentley): شرکت خودروسازی انگلیسی تولیدکننده خودروهای لوکس است. این شرکت از سال ۱۹۹۸ تحت مدیریت گروه فولکس‌واگن اداره می‌شود. مؤسس این کمپانی، «والتر اوون بنتلی است.»




7. رولز-رویس (Rolls-Royce): نام این کمپانی انگلیسی از دو بنیان‌گذار خود، «چارلز استوارت رولز» و «فردریک هنری رویس» گرفته شده است.




8. شورولت (Chevrolet): شورولت برندی امریکایی است و نام این برد برگرفته از بنیان‌گذار خود «لوئیس شورولت» است.







مترجم خودروکار: فاضل سوری
منبع: otomobil.haber7.com

انتهای پیام/
روزنامه های اقتصادی
آخرین اخبار