ماسک می گوید این ربات ها معنی جدیدی در اقتصاد به وجود می آورند و به نوعی پاسخ به کمبود نیروی کاری به ویژه در بخش های دشوار و خطرناک به حساب می آیند. البته مهم آن است که این ربات ها با قیمت گزاف ساخته نشوند. قرار است این ربات انسان نما خرید خواربار را هم برای ما انجام دهند.
در حال حاضر تسلا در خصوص ایمنی و قابلیت های خودران به شدت زیر ذره بین ناظران و قانون گذاران است و همین موضوع بر رویداد روز هوش مصنوعی هم سایه انداخته بود. در این مراسم هم ماسک از اظهار نظر در خصوص خودران، فناوری های کمک به راننده و تحقیق و تفحص در این زمینه خوددرای کرد.
اوایل هفته گذشته قانون گذاران و ناظران در ایالات متحده تحقیق و تفحصی را در زمینه سامانه های کمک به راننده در تسلا آغاز کرده اند چون برخی از تصادف های اخیر محصولات تسلا باعث شده است سامانه های مذکور زیر سؤال بروند.
دو سناتور آمریکایی از کمیسیون تجارت فدرال آمریکا خواسته اند که موضوع سامانه «خودران کامل» تسلا مورد بررسی و تحقیق کامل قرار گیرد.
در رویداد روز هوش مصنوعی در تسلا، از تراشه های دوجو Dojo رونمایی شد که در داخل خود کمپانی تسلا طراحی شده و در کامپیوترهای فوق سریع تسلا کاربرد دارند. این تراشه همچنین در سامانه های رانندگی بدون راننده هم به کار می روند. ایلان ماسک در سخنرانی خود هم گفت که تراشه ی دوجو سال آینده عملیاتی می شود. [هر چند که معمولاً تأخیر در وعده های تسلا برای مردم عادی شده است.]
تسلا در این مراسم از یک سخت افزار جدید دیگری هم رونمایی کرد که مخصوص وانت ها و پیکاپ های برقی سایبرتراک است. هر چند که ماه گذشته اعلام کرده بود که سایبرتراک سر وقت تولید نخواهد شد و تحویل آن به سال آینده موکول شده و زمان مشخصی هم برای آن تعیین نشده است.
راج راجکومار استاد مهندسی کامپیوتر و برق دانشگاه کارنگی ملون در انتقاد از ربات انسان نمای تسلا گفته است: «آیا تسلا بات رؤیای دیگری است که ماشین هیاهوی تسلا بافته است؟» او همچنین می گوید: «من با اطمینان می توانم بگویم خیلی بیش از 10 سال طول می کشد که مردم بتوانند ربات انسان نمایی بخرند که کار خرید خواربار آنها را بتواند انجام بدهد.»
منبع: سایپانیوز
انتهای پیام/