دومین CS چانگان
خانواده شاسیبلندهای چانگان 5 عضو بیشتر ندارد. اولین عضو آن CS35 بود
که سال 2013 وارد بازار چین شد و نیمه اول امسال نیز خط تولیدش در سایپا
کاشان به راه افتاد. CS75 دومین عضو این خانواده است که اواخر 2013 رونمایی
شد.
سومین عضو این خانواده CS15 است که چانگان از ابتدای 2016 فروش آن را آغاز کرد؛ CS15 کوچکترین عضو خانواده و رقیبی برای امویام X22 محسوب میشود. چهارمین عضو، که بزرگترین و لوکسترین عضو این خانواده به حساب میآید، CS95 است که سال 2016 رونمایی شد ولی از نیمه دوم 2017 به دست مشتریان چینی میرسد. CS95 رقیب مدلهایی همچون چری تیگو 7 است.
پنجمین و آخرین عضو خانواده شاسیبلندهای CS نیز CS55 نام دارد؛ CS55
محصول کاملا جدیدی است که هنوز رونمایی نشده و احتمالا از ابتدای 2018 برای
رقابت با مدلهایی مانند جک S3 یا امویام X33S راهی بازار چین میشود.
اما صحبت امروز ما در مورد عرضه احتمالی دومین CS چانگان در ایران است:
CS75.
رقیبی برای هایما ایران خودرو
CS35 با اینکه محصول پرفروشی نیست ولی همین که تنها مهره سایپا برای
رقابت با هایما S7 ایران خودروست، خیال سایپاییها را راحت کرده است. اما
در طرف دیگر بازی، ایران خودرو جدیدا هایما S7 توربو را هم وارد بازار کرده
و تا چند هفته دیگر نیز خط تولید پژو 2008 را هم در ایکاپ راهاندازی
میکند.
در شرایطی که هنوز برنامه قرارداد سیتروئن با سایپا مشخص نیست و بعید است به این زودیها شاهد تولید شاسیبلندی از سیتروئن در ایران باشیم، سایپا برای پرکردن سبد محصولاتش حالا به دنبال جایگزینهای دیگری میگردد که یکی از آنها CS75 است.
CS75، همانطور که گفتیم، دومین عضو خانواده CS است. CS75 قبل از آنکه در خود چین رونمایی شود، برای اولینبار در نمایشگاه خودرو فرانکفورت 2013 رونمایی شد و از نیمه اول 2014 نیز به بازار چین آمد. CS75 نخستین شاسیبلند متوسط چانگان است و به لطف جلوپنجرهای که شبیه جلوپنجره رنجروور است، ظاهر معقول و مشتریپسندی دارد.
طول | عرض | ارتفاع | فاصله محوری | حجم باک |
4,650mm | 1,850mm | 1,705mm | 2,700mm | 58L |
پیشرانه | 1.8 لیتری توربو | 2.0 لیتری |
گیربکس | 6 سرعته اتومات | 6 سرعته دستی |
قدرت | 174hp | 155hp |
گشتاور | 230nm | 200nm |
مصرف ترکیبی | 8.8 لیتر | 8.1 تا 8.5 لیتر |