کد خبر: ۱۸۴۰۹
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۴
خودروکار گزارش می‌دهد؛

کدام خودروسازان بهترین خدمات پس از فروش را ارائه می‌دهند؟

یکی از بهترین دلایل برای خرید یک خودروی جدید به جای یک خودرو کارکرده، خدمات پس از فروش و گارانتی است. اما این خدمات ممکن است برای هر برند متفاوت باشد.
به گزارش خبرنگار خودروکار، وبسایت motor1 اسامی تمامی خودروسازان بزرگ را بر اساس مدت زمان ارائه گارانتی و وارانتی تهیه و رتبه بندی کرده است. معیار این رده بندی این است که خودروها پس از طی چندین کیلومتر یا چند سال دیگر تحت پوشش گارانتی نیستند.

به طور کلی وارانتی خودروهای جدید شامل تامین هزینه های تعمیر پیشرانه، تامین قطعات و تعمیرات خودرو می‌شود که توسط شرکت مادر پرداخته می‌شود. همچنین سرویس های دوره ای هم شامل این موضوع می‌شود. پوشش بررسی و تعمیرات موتور شامل قطعاتی مانند پیشرانه، سیستم انتقال نیرو، محورها و همچنین هزینه های دیگر شامل فیلترها، ترمزها، تیغه های برف پاک کن و موارد مشابه است. همچنین خودروهای امروزی شامل گارانتی رنگ پریدگی هم می‌شوند به این معنی که اگر رنگ خودرویی دچار زنگ زدگی و آسیب شد، شامل گارانتی می‌شود.

نکته مهم اینجا است که ممکن است نوع گارانتی و وارانتی دو مدل مختلف خودرو که هر دو یک برند دارند نیز متفاوت باشد.

اما این خدمات پس از فروش تنها مربوط به قسمت‌های ذکر شده نمی‌شود. یکی از موارد دیگر آلایندگی خودروها است.

در فهرست تهیه شده، شرکت‌های فولکس واگن، هیوندای، جنسیس، میتسوبیشی و کیا به ترتیب در رتبه های اول تا پنجم قرار دارند و همین امر نشان دهنده پیشرفت خودروسازان کره ای و اهمیت آن‌ها به حفظ مشتریان خود است.




مترجم خودروکار: مازیار جعفریه
منبع: Motor1

انتهای پیام/
روزنامه های اقتصادی
آخرین اخبار