کد خبر: ۱۱۲۸۳
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۰
گزارش «خودروکار» از کاسبی دلالان خودرو؛

وقتی «دلالی خودرو» هوشمند می‌شود

جمعه ها شرقی ترین، غربی ترین و جنوبی ترین نقاط تهران مملو از فروشندگان و خریداران خودروهای دست دوم می شود. در این روز کاپوت ماشین ها به امید خرید و فروش با به صرفه ترین مبالغ بالا می‌رود تا بلکه خریدارن و فروشندگان دست به جیب شوند و معامله جوش داده شود.
به گزارش خبرنگار خودروکار؛ سال‌های زیادی است که متقاضیان خرید خودروهای دست دوم پارکینگ‌های موقت در حکیمیه، چیتگر و عبدل آباد را برای عرضه و فروش خودرو کارکرده خود انتخاب می‌کنند و در اکثر موارد هم نسبت به خرید و فروش موفق می‌شوند.

خودروها به امید فروش به این پارکینگ ها برده می‌شوند تا شاید خریداران واقعی‌ برایشان پیدا شود. به گونه‌ای که شاید فروشندگان و خریداران خودروهای دست دوم هفته‌های متوالی به این مکان‌ها مراجعه کنند تا بلکه به خواسته خود برسند.

این در حالی است که ورود و حضور در جمع کثیر فروشندگان و خریداران خودرو خرج دارد و هر کسی که بخواهد وارد این بازار هفتگی شود،‌ باید هزینه ای بسته به نوع خودرو و اینکه خریدار و یا فروشنده است، پرداخت کند.

البته برخی فروشندگان هم هستند که برای شانه خالی کردن ازپرداخت این هزینه که میانگین  30 تا 60 هزار تومان است، خودرو مورد نظر را در حوالی پارکینگ می‌گذارند و پس از یافتن مشتری،‌ او را به بیرون می برند که به گفته برخی خریداران، این نوع خرید ریسک زیادی برای خریدار محسوب می شود. چرا که هزینه ای که افراد بابت ورود به این پارکینگ ها می دهند،‌ شامل کمک کارشناسی و راهنمایی از سوی برخی افراد است که طی روز دراین مکان ها حضور دارند.

در این باره یکی  از فروشندگان خودرو که هر هفته در یکی از این پارکینگ ها،‌ به معامله خودروهای دست دوم می پردازد، درباره بازار فروش خودرو های کارکرده و وضعیت خرید و فروش این خودروها به خبرنگار خودروکار میگوید: مدتی است که بازار خودروهای کارکرده تا حدی آب رفته و قدرت خرید مردم کاهش یافته است. همچنن اکثر مراجعان به دنبال خودروهای ارزان قیمت هستند.

به گفته مهدوی، اکثر افرادی که برای خودروی دست دوم مراجعه می‌کنند،‌ از قشر متوسط هستند و خرید خودروی لیزینگی و پرداخت اقساط بلند مدت با پرداخت هزینه‌های اضافی برایشان صرف ندارد. از این رو به دنبال خرید خودروهای 20 تا 25میلیون تومان هستند.

 او در ادامه اضافه می‌کند: دلایل دیگری مبنی بر کاهش خریدار و فروشنده وجود دارد. تغییر فصل که همه ساله از مهرماه تا بهمن ماه بازار را با رکودهمراه می کند و دیگری ورود شبکه های مجازی و خرید فروش های اینترنتی است که باعث کاهش مراجعان می‌شود.

یکی دیگر از فروشنگان خودرو دست دوم در این منطقه که شغلش معامله و دلالی خودرو دست دوم است، به خبرنگار خودروکار می‌گوید: طی سال‌های اخیر خرید و فروش خودروهای دست دوم تا حدی با احتیاط بیشتری صورت می گیرد به گونه ای که پیش از آن فروشنده و خریدار با یکی از افراد خانواده یا دوستان برای خرید و تست خودرو مراجعه می‌کردند اما اکنون کارشناسان فنی در پارکینگ های هفتگی عرضه این خودروها حضور دارند و به راهنمایی این افراد می پردازند.

او با گلایه از ورود سایت های متعدد معرفی و عرضه خودروهای دست دوم، می افزاید: با ورود سایت های فروش اینترنتی،‌ بازار هوشمند شده به گونه ای که برخی از فروشندگان خودروها را هم در فضای مجازی  و هم به صورت حضوری به بازار دست دوم ها عرضه می کنند.


انتهای پیام/
روزنامه های اقتصادی
آخرین اخبار