علاوه براین موارد، پورشه اعلام کرده که
این خودرو قابلیت این را دارد که بهطور مستقل و فقط با انرژی الکتریکی، ۵۰
کیلومتر مسافت را با حداکثر سرعت ۱۴۰ کیلومتر برساعت طی کند. پانامرا
هیبریدی در مجموع میتواند به حداکثر سرعت ۲۷۸ کیلومتر برساعت دست پیدا
کرده و طی مدت ۴.۶ ثانیه از سرعت صفر به ۱۰۰ کیلومتر برساعت برسد.
همانطورکه نسخه اصلی پورشه پانامرا جدید مورد تحسین خیلی از کارشناسان و خبرگان صنعت خودرو قرار گرفته، بهطور حتم پلاگین ۴ E-Hybrid هم با توجه به قیمت منطقی ۱۰۰ هزار یورویی خود، موفق به جلب نظرات مثبت بسیاری خواهد شد.
بهلطف الهام گرفتن از سیستم الکتریکی
استفاده شده در سوپر اسپرت ۹۱۸ اسپایدر، پیشرانه برقی پانامرا ۱۳۶ اسب بخار
قدرت و ۴۰۰ نیوتن برمتر گشتاور تولید میکند. همچنین پیشرانه بنزینی که یک
نمونه جدید ۲.۹ لیتری ۶ سیلندر توربودار است، میتواند ۳۳۰ اسب بخار قدرت و
۴۵۰ نیوتن برمتر گشتاور را تولید کرده که مجموع آنها از طریق یک سیستم
انتقال پیشرفته اتوماتیک ۸ دنده دوکلاچه PDK، که برای اولین بار مورد
استفاده قرار گرفته، به دل جادهها منتقل شوند.
از طرف دیگر، مهندسان بخش طراحی باتری توانستند بدون اینکه از واحد جدیدی استفاده کنند، مقدار انرژی باتریهای آب خنک لیتیوم یونی را از ۹.۴ به ۱۴.۱ کیلووات ساعت افزایش دهند. این باتریها به صورت ردیفی در کف خودرو تعبیه شدهاند و مدت زمان لازم برای شارژ آنها از ۵.۸ به ۳.۶ ساعت رسیده است. با اضافه شدن حالت اسپرت به مجموع حالتهای رانندگی، میتوان به راحتی و از طریق فرمان خودرو، ۶ حالت دلخواه را برای لذت بردن از پانامرا هیبریدی انتخاب کرد.
در قسمت نمایش اطلاعات و پشت آمپر این
خودرو، المانهای جدیدی به صورت دیجیتالی که مختص به تصویر کشیدن جزئیات
هیبریدی هستند، به چشم میخورند.
شاید مهمترین بخش مربوط به سنجش انرژی الکتریکی باشد که با استفاده از آن میتوان مقدار انرژی الکتریکی در حال مصرف، تولید و یا بازسازی شده را مشاهده کرد. مراسم رونمایی رسمی از پانامرا هیبریدی جدید قرار است در نمایشگاه خودروی پاریس برگزار شود ولی درحال حاضر امکان پیش سفارش برای این خودرو وجود دارد.
منبع: دنیای ماشین
انتهای پیام/