به گزارش خبرنگار خودروکار، در هفتههای اخیر به واسطه انتخابات ریاست جمهوری بازار خودرو به ویژه بازار خودروهای وارداتی با یک افت فروش روبرو شد که این موضوع به واسطه تأثیر بار روانی انتخابات بر مصرف کننده نهایی بود.
تجربه سالهای قبل نشان داده در چنین ایامی مصرف کننده نهایی ناخودآگاه دست از تصمیم گیری و خرید خودرو میکشند و با وجود آنکه تجربه نشان داده قیمت محصولات بعد از انتخابات تغییر آنچنانی نمیکند اما خرید خود را متوقف میکنند.
بررسیها در چند روز اخیر نشان داده هیچ کدام از شرکتهای وارد کننده و حتی تولیدکننده قیمت محصولات خود را تغییر ندادهاند.
در روزهای اخیر به واسطه انتخاب حسن روحانی به عنوان رئیس جمهور دولت دوازدهم امید و نشاط خاصی به جامعه وارد شده که پیش بینی میشود این احساس رضایت و مقبولیت عمومی به بازارهای اقتصادی وارد شود.
در این رابطه علی شکوهی- کارشناس بازاریابی خودرو به خبرنگار خودروکار، گفت: ادامه کار دولت یازدهم در 4 سال آینده تأثیر مثبتی بر اجرای برنامههای مصوب شده در دولت یازدهم خواهد داشت و قطعاً ثبات ایجاد شده در بازار، نگرانیهای سرمایه گذاران خارجی را رفع خواهد کرد.
او خاطرنشان کرد: برخی انتظار را دارند که تغییراتی در وزارت صنعت، معدن و تجارت رخ دهد، اما این تغییرات به طور حتم در کلیت سیاستهای دولت نخواهد داشت.
این کارشناس بازاریابی با اشاره به اینکه ساختار حوزه خودرو در دولت دوازدهم تغییری نخواهد داشت، گفت: بازار خودرو در پی ماندگاری دولت آقای روحانی به سمت بازار رقابتی پیش خواهد رفت و از سوی دیگر شرکتهایی که در انتظار نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ایران بودند، محصولات خود را به بازار ایران صادر خواهند کرد.
او تاکید کرد: بازار ایران بازار بسیار جذابی است و این موضوع رقابت را در بازار خودرو افزایش داده و افزایش رقابت، افزایش کیفیت محصول را به همراه دارد و در نهایت به نفع مشتریان بازار خودرو است.
شکوهی پیش بینی کرد: در دو ماه آینده تغییرات مثبت در بازار خودرو آغاز خواهد شد و محصولات جدید از شش ماهه دوم سالجاری به بازار وارد خواهد شد.
همچنین فرزاد صالحی- کارشناس بازاریابی خودرو به خودروکار، گفت: با توجه به نتایح انتخابات ریاست جمهوری، برنامه کاری تمام حوزهها مشخص شده و با حضور آقای روحانی در دولت دوازدهم پیش بینی بر آن است که ثبات بازار و اقتصاد ادامه خواهد داشت.
او افزود: در حوزه خودروهای وارداتی با توجه به پیش بینی جامعه از آینده اقتصاد، رفته رفته مصرف کننده واقعی به بازار وارد خواهند شد و از سوی دیگر برآوردها بر آن است در تابستان حجم خرید و تحویل خودروهای وارداتی افزایش چشمگیری به خود خواهد کرد.
این کارشناس بازاریابی حوزه خودرو در پاسخ به این سؤال که انتخاب ریاست جمهوری دولت یازدهم برای دولت دوازدهم چه پیامی برای سرمایه گذاران خارجی خواهد داشت؟، گفت: بسیاری از شرکتهای بین المللی مذاکرات خود را منوط به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ایران کرده بودند.
او تصریح کرد: با توجه به وضعیت دولت آمریکا نسبت به برجام، انتخاب دوباره روحانی و بازار با پتانسیل ایران، آینده بسیار خوبی را برای بازار خودرو و سرمایه گذاران خارجی رقم خواهد زد.
انتهای پیام/