به گزارش خودروکار، فولکس واگن در حال محدود کردن هزینهها در سراسر این گروه خودروسازی است و در همین راستا، هزاران شغل را در برند خودروی سواری فولکس واگن کاهش داده تا به تامین هزینه چند میلیارد یورویی طراحی خودروهای برقی و خدمات موبیلیتی جدید کمک کند.
این شرکت خودروسازی شرکت اورکور را مسئول ارزیابی گزینههای احتمالی شامل فروش برند دوکاتی کرده است که در سال ۲۰۱۲ از سوی آئودی به مبلغ حدود ۸۶۰ میلیون یورو (۹۳۵ میلیون دلار) خریداری شده بود.
منابع آگاه گفتند: اگرچه فولکس واگن با خریداران احتمالی تماسهایی داشته اما هنوز برای فروش این برند تصمیم نهایی نگرفته است.
به گفته یکی از منابع آگاه، دوکاتی درآمد ناخالص سالانه حدود ۱۰۰ میلیون یورو دارد و میتواند ۱.۵ میلیارد یورو یا ۱۵ برابر درآمدش ارزش داشته باشد.
این شرکت موتورسیکلت سازی ممکن است رقیبانش در چین و هند یا سرمایه گذارانی مانند کنسرسیومی که خودروساز اسپورت انگلیسی استون مارتین را در سال ۲۰۰۷ خرید، جلب کند.
به گفته منابع آگاه، شرکتهای سرمایه گذاری خصوصی هم ممکن است جذب این برند موتورسیکلت شوند که در مسابقات "سوپربایک" ۱۷ بار برنده شده است.
هنوز مشخص نیست رقیبان بزرگی مانند پولاریس، هارلی دیویدسون، سوزوکی، هوندا یا کاواساکی ممکن است به خرید دوکاتی علاقه نشان دهند یا خیر.
بر اساس این گزارش، اگر فولکس واگن مشاهده کند علاقه کافی وجود ندارد، ممکن است سهام دوکاتی را در بازار سهام عرضه کند.
تحلیلگران زمانی که خرید دوکاتی از سوی آئودی در آوریل سال ۲۰۱۲ اعلام شد، این خرید را زیر سوال برده و اعلام کردند این قرارداد هیچ توجیه اقتصادی یا صنعتی ندارد و تنها منعکس کننده علاقه فردیناند پیچ، رییس هیات مدیره وقت فولکس واگن به تخصص این شرکت ایتالیایی در طراحی موتورهای سبک است.
فولکس واگن ژوئن گذشته اعلام کرد سرگرم بازبینی مجموعه داراییها و برندهایش است و این گمانهزنی را در میان تحلیلگران ایجاد کرد که این شرکت داراییهای غیراصلی خود مانند دوکاتی یا شرکت موتور دیزلی برای ماشین آلات را ممکن است به فروش گذارد.
دوکاتی ۵۹۳ میلیون یورو فروش در سال ۲۰۱۶ است و درآمدش بدون احتساب بهره و مالیات، ۵۱ میلیون یورو بود.
منبع: ایسنا
انتهای پیام