به گزارش
خودروکار - مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران اعلام کرد: وضعیت نظافت و نگهداشت شهر که با تأکید شهردار تهران به یکی از اولویتهای اصلی شهرداری تهران تبدیل شده بهصورت مستمر و شبانهروزی مورد پایش و ارزیابی قرار میگیرد.
رضا محمدی افزود: در نشستهایی که با مدیران خدمات شهری مناطق و همچنین پیمانکاران حوزه تنظیف برگزار شد، موضوعات و ملاحظات را مطرح و خطمشی شهرداری تهران را در حوزه نظافت و نگهداشت شهر ترسیم و تبیین کردیم در این جلسه با پیمانکاران که بازوی اجرایی شهرداری در تنظیف شهر هستند، ضرورت بازگشت ناوگان مکانیزه تخصصی نظافت مورد تأکید قرار گرفت و شاهدیم که معابر اصلی و بزرگراهها میزبان ماشینهای مخزن شور، گاردریل شور و جاروی بزرگراهی هستند. بزرگراههای تهران با ماشینهای تخصصی نظافت میشوند و تفاوت و افزایش نسبی سطح پاکیزگی و نگهداشت در این معابر مشهود است.
مسئول طرح یکپارچه تنظیف و نگهداشت شهر تهران اظهار کرد: بازدید و نظارت بر عملکرد مناطق و نظافت بهصورت محله محور بهصورت شبانهروزی انجام میشود و طی ۲ روز گذشته مناطق ۱۵، ۱۶، ۱۸، ۱۰، ۹، ۲، ۳ و یک مورد ارزیابی قرار گرفت.
وی افزود: در حالت کلی وضعیت نگهداشت شهر بهتر شده؛ اما هنوز با نقطه مطلوب و رضایت شهروندان فاصله زیادی داریم. اما در این بین منطقه ۱۶ و ۳ عملکرد مناسبی داشتند که در تماس با معاونین خدمات شهری این مناطق ضمن بیان سطح انتظارات از آنها تقدیر و تشکر شد.
بازدید رییس کمیته خدمات شهری ستاد مرکزی اربعین کشور از مرزهای شلمچه، چذابه، مهران، زرباطیه عراق، خسروی و باشماق
رییس کمیته خدمات شهری ستاد مرکزی اربعین کشور از مرزهای شلمچه، چذابه، مهران، زرباطیه عراق، خسروی و باشماق بازدید و در جریان آخرین اقدامات و فعالیت های کمیته خدمات شهری ستاد مرکزی اربعین کشور قرار گرفت.
حسین نظری، در جریان این بازدید ابتدا از قرارگاه مرزی شلمچه که کلانشهر شیراز و شهرداری منطقه یک مستقر و به خدمات رسانی می پردازند؛ به موکب شهرداری منطقه یک رفت و از سوله های اسکان زائرین که توسط این منطقه احداث شده است، بازدید کرد.
وی در این بازدید با اشاره به وظیفه کمیته خدمات شهری ستاد مرکزی اربعین کشور در پیاده روی اربعین حسینی گفت: براساس وظایف تعیین شده از سوی کمیته خدمات شهری ستاد مرکزی اربعین کشور؛ وظیفه نظافت، رفت و روب و خدمات رسانی در مرزهای هشتگانه و در کشور عراق را بر عهده داریم.
معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران اظهار داشت: وظیفه رسیدگی به خدمات شهری در دو مرز ورودی و ۶ مرز خروجی و یک مرز بین المللی بر عهده این کمیته بوده است که امیدوارم به همت همکارانم در این مرزها خدمات شایسته ای را به زائرین عزیزمان ارائه دهیم.
وی با بیان اینکه شهرداری شیراز از سنوات قبل خدمات دهی گسترده و مناسبی را در این محور ارائه می دهد، گفت : خدا را شاکریم که امسال شهرداری تهران به همت شهرداری منطقه یک با احداث این سوله ها کار ارزشمندی را برای راهپیمایان اربعین حسینی انجام داده است.
۱۲ هزار متر رنگ آمیزی جداول معابر منتهی به پایانه مرزی خسروی
شهردار منطقه ۲۲ از اجرای عملیات رنگ آمیزی جداول معابر منتهی به پایانه مرزی خسروی خبر داد و گفت: این عملیات به طول ۱۲ هزار متر به همت جهادگران منطقه۲۲ به اجرا درآمد.
مسعود نصرتی اظهار داشت: طرح رنگ آمیزی جداول معابر منتهی به پایانه مرزی خسروی با هدف بستر سازی فضای تردد زائران اربعین حسینی صورت گرفته است که از محدوده شهر قصرشیرین تا پایانه مرزی خسروی از دو هفته قبل از مراسم پیاده روی اربعین حسینی این عملیات به اجرا در آمده است؛ همچنین ۵۰ نیمکت و ۲۴ میله پرچم در این طرح در این پایانه مرزی از سوی جهادگران معاونت خدمات شهری مورد رنگ آمیزی قرار گرفته است.
وی افزود: بخشی دیگری از این خدمات از سوی جهادگران معاونت حمل و نقل و ترافیک منطقه بوده است که سرعتگاه و مسیر تردد عابران پیاده مورد رنگ آمیزی قرار گرفته است که کمک بسزایی به کاهش حوادث رانندگی داشته است.
نقاط حادثه خیز بزرگراه شهید چمران ایمن سازی شد
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۲ گفت: در تداوم برنامه های اجرایی برای ارتقاء ایمنی شبکه معابر بزرگراهی و رفع نقاط حادثه خیز ۱۰هزار متر از بزرگراه شهید چمران با نصب گاردریل ایمن سازی شد.
محمد حسین کریمی معاون حمل و نقل ترافیک منطقه افزود: بزرگراه شهید چمران به عنوان یکی از معابر مهم شهر تهران، روزانه بیشترین حجم ترافیک ورودی در ساعات صبحگاهی و بیشترین ترافیک خروجی در ساعات شامگاهی را دارد و در همین راستا ارتقای ایمنی این بزرگراه در دستور کار منطقه قرار دارد.
وی با اشاره به نصب ۱۰هزار متر گاردریل در این بزرگراه گفت: پس از بازدیدهای میدانی صورت گرفته و با توجه به تخلف موتورسوارها در ساعات پیک ترافیک خصوصاً درمسیر جنوب به شمال بزرگراه شهید چمران قبل از پل شهید حکیم و عبور از مسیر خطوط سامانه تندرو و ادامه مسیر خود در جهت مخالف بزرگراه، گاهاً باعث وقوع تصادفات شدید جرحی و منجر به فوت می شد و برهمین اساس با نصب ۴۰ شاخه گاردریل دو موج، ایمنی بخشی از این معبر بزرگراهی تامین شد.
کریمی همچنین از جابجایی ایستگاه بی آر تی کوی نصر به حاشیه شرقی بزرگراه چمران خبردادو گفت: این ایستگاه در رفیوژ میانی بزگراه شهید چمران واقع شده بود که گاها به دلیل عدم رعایت قوانین عبوری توسط عابرین پیاده و تردد عرضی در بزرگراه منجر به حوادث ترافیکی شده بود و برهمین اساس این ایستگاه پرخطر از رفیوژ میانی بزرگراه جمع آوری و به حاشیه شرقی بزرگراه چمران مسیر جنوب به شمال تقاطع خیابان جلال آل احمد انتقال یافت.