وی اضافه کرد: صنعت خودروسازی ایران نخستین صنعتی بود که در زمان اوباما و ترامپ تحریم شد، چون به اهمیت صنعت خودروسازی به خوبی واقف بودند و آمریکاییها به دنبال نابودی صنعت خودرو در کشور بودند.
نجفی منش ضمن اشاره به اینکه تخریب و خود
تحقیری صنعت کشور راه به جایی نمیبرد، گفت: صنعت خودروسازی ایران ایراداتی
دارد، اما نباید اجازه داد صنعتگران داخلی سرکوب شوند.
رئیس
انجمن تخصصی صنایع همگن نیروی محرکه و قطعه سازان خودرو کشور افزود: ضرورت
ایجاب میکند با توجه به اهمیت بالای صنعت خودرو در کشور بسترهای لازم برای
افزایش ظرفیت صنایع خودروسازی و جذب فناوریهای بالا مدنظر قرار گیرد تا
ضمن ارائه محصولات جدید بتوان خودروهای باکیفیت و ایمنی بالا تولید و روانه
بازار کرد.
نجفی منش در ادامه با بیان اینکه یک خودرو افزون بر ۹
هزار قطعه تشکیل شده است، گفت: به طور کلی در ساخت یک خودرو بیش از ۶۰ نوع
فناوری به کار میرود.
وی افزود: طبق آمار وزارت صمت، هزار و ۵۰۰
قطعه ساز در کشور وجود دارد که قطعات مورد نیاز صنعت خودروسازی و بازار
لوازم یدکی خودرو در داخل را تأمین میکنند.
نجفی منش ادامه داد:
صنعت قطعهسازی از جمله صنایعی است که میتواند نقش بسزایی در توسعه صنعتی
کشور ایفا کند و از سوی دیگر توانایی بسیار زیادی در جذب سرمایهگذاری چه
داخلی و چه خارجی دارد ضمن اینکه بسیار اشتغالزاست.
وی گفت: ضرورت ایجاب میکند با توجه به اهمیت این صنعت در اقتصاد کشور بیش از هر زمان دیگری مورد حمایت قرار گیرد.
رئیس انجمن تخصصی صنایع همگن نیروی محرکه و قطعه سازان خودرو کشور در
ادامه با بیان اینکه تعمیرگاهها در کشور اغلب تعویض کار هستند، یادآور شد:
متأسفانه تعویض کاران جایگزین تعمیرکاران خودرو شده اند که این موضوع
هزینه زیادی را روی دست مردم میگذارد.