وی گفت: صنعت خودرو سازی در ایران در سه دهه اخیر مورد حمایت نهاد دولت قرار گرفته است و با هدف تحقق تولید داخل و تعمیق صنایع خودرو سازی و قطعه سازی هزینه های مادی و انسانی فراوانی برای جامعه داشته است.
سلامی افزود: دانشگاه تهران در راستای ایفای نقش مسئولیت اجتماعی خود و تلاش برای بررسی مشکلات مهم جامعه و به منظور تامین اهداف ضروری و تحقق دانشگاه کارآفرین با رویکرد تخصصی به بررسی کسب و کارهای پر اهمیت و صنایع مهم کشور می پردازد و برای ارزیابی علمی این امور فعالیت های جدی و نوینی را آغاز کرده است.
دبیر علمی کنفرانس صنعت خودرو در دانشگاه تهران ادامه داد: به همین منظور دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران در دوره جدید فعالیت خود با برگزاری سلسله کنفرانس ها و همایش های علمی به بررسی ابعاد مختلف موضوع کارآفرینی و سرمایه گذاری در ایران می پردازد و "کنفرانس صنعت خودرو و چالش های کارآفرینی در توسعه صنعتی ایران" را روز ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ با حضور صنعتگران، صاحبنظران، استادان و با مشارکت دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در سالن آمفی تئاتر این دانشکده برگزار می کند.
وی گفت: محورهای اصلی این کنفرانس تحت عنوان: صنعت خودرو و چالش ها و مناسبات توسعه صنعتی ایران، کارآفرینی و تحولات صنعت خودرو در ایران، کارآفرینی و چالش های مفهوم دانش بنیان در صنایع ایران، رشد همسوی صنایع کوچک با شرکت های خودرو ساز، نبوغ کارآفرینی و مدیریت شرکت سهامی تویوتا ژاپن، صنعت خودرو در نظام حقوقی ایران، تعیین و از سوی دبیرخانه کنفرانس اعلام شده اند.