وی بیان داشت: چنین توافقهایی سبب میشود شرکتها در برخی زمینهها مانند موتور، پلتفرم مشترک، گیربکس و غیره دوباره هزینه نکنند و چنین اقداماتی در راستای مشترک سازی، به کاهش قیمت تمامشده خودروها و تولید خودروهای ارزان کمک خواهد کرد.
این مقام صنفی تصریح کرد: توافق دو شرکت بزرگ خودروسازی کشور با توجه به امکانات محدود موجود در کشور، اقدام عاقلانه و درستی است که باید تداوم یابد.
وی در ادامه در خصوص طرح خودروسازان برای تولید خودروی ارزان، یادآور شد: اطلاع دقیقی از تولید این خودرو ندارم، اما با وجود استانداردهای سختگیرانه ۸۵ گانه که هزینههای تولید را افزایش میدهد، انجام این مهم با دشواریهایی همراه است.
نعمتبخش خاطرنشان کرد: بهطور قطع در شرایط کنونی که اقشار کمدرآمد و حتی متوسط با مشکل تامین خودرو مواجهاند، چنین طرحهایی میتواند کارساز باشد و حتی میتوان برای صادرات آنها نیز برنامهریزی کرد.
هفته گذشته «منوچهر منطقی» معاون صنایع حملونقل وزارت صنعت، معدن و تجارت از برنامهریزی وزارتخانه برای تولید خودروی ارزانقیمت خبر داد و اظهار داشت: تولید خودروی ارزان قیمت فقط مساله ایران نبوده و مربوط به همه کشورها است، زیرا خودروهای موجود برای همه جمعیت جهان مناسب نیست و فقط برای ۲ میلیارد نفر مناسب است.
وی با بیان اینکه خودروی ارزانقیمت در بهمنماه امسال رونمایی میشود، گفت: در جهان قیمت این خودرو کمتر از ۶ هزار دلار است.
منطقی با بیان اینکه مطالعات مربوط به تولید خودروی ارزانقیمت آغاز و این موضوع با خودروسازان مطرحشده، ادامه داد: از آنجا که این مهم در نامه رئیسجمهور و وزیر صمت نیز آمده، بهصورت جدی پیگیر آن هستیم.
معاون صنایع حملونقل وزارت صمت با بیان اینکه تولید خودروی ارزانقیمت در قالب خودرو برقی و معمولی در حال پیگیری است، تصریح کرد: به نظر میرسد خودروی ارزانقیمت در بهمنماه امسال رونمایی شود تا کارشناسان بتوانند نظرات خود را ارائه دهند.
منبع: ایرنا
انتهای پیام/