به گزارش خودروکار - دو سال پیش، سردار احمدرضا رادان فرمانده کل انتظامی در جلسهای رسمی با صراحت اعلام کرد خودروهای شوتی سالانه 300 قربانی میگیرند و 40 هزار دستگاه از آنها در جادهها جولان میدهند و خواستار تصویب توقیف ششماهه این خودروها در شورای عالی امنیت ملی شد.
سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا در همین باره در گفتوگو با خبرنگار اجتماعی تسنیم گفت: دو سال از درخواست پلیس به شورای عالی امنیت ملی میگذرد و هنوز هیچ پاسخی دریافت نکردهایم.
وی توضیح داد: وقتی خودرو یکی دو روز بعد از توقیف آزاد میشود، عملاً هیچ تغییری رخ نمیدهد. راننده با همان خودرو و همان شبکه قاچاق دوباره به جاده برمیگردد. ما برخورد میکنیم و توقیف انجام میدهیم، اما بدون پشتوانه قانونی بازدارنده، این برخورد پایدار نیست.
سردار رحیمی افزود: پلیس امنیت اقتصادی قرارگاه ویژه مقابله با شوتیها را فعال کرده، باندهای تأمین بار را شناسایی و منهدم کرده و طرحهای استانمحور و سراسری را بهطور مستمر اجرا میکند؛ اما همه این اقدامات تا جایی اثر دارد که قانون اجازه بدهد. در برخی موارد واقعاً دست پلیس بسته است.
وی تأکید کرد: پلیس تنها بخشی از مسئولیت را بر عهده دارد؛ بخش مهمتر این است که تصمیمگیری بازدارنده در سطح ملی انجام شود. ما بارها گفتهایم و باز هم تکرار میکنیم: توقیف کوتاهمدت جواب نمیدهد. تسنیم