ریویان برای مدت کوتاهی پس از تسلا و تویوتا، سومین خودروساز با ارزش جهان بود اما زمانی که اولین فروش خود در ۱۶ دسامبر را گزارش کرد مشخص شد که به دلیل کمبود تراشه و قطعات نتوانسته است انتظارات را برآورده کند.
تسلا که در اوایل سال جاری به ارزش بازار یک تریلیون دلاری رسید نیز با مشکلاتی مواجه شده است. بخشی از مشکلات اخیر برای سهام خودروهای برقی حذف لایحه دولت بایدن برای ساخت خودروهای برقی است که مزایای زیادی برای صنعت خودروهای برقی ازجمله افزایش اعتبار مالیاتی برای خریداران داشت و به خودروسازان اجازه میداد مبلغ بیشتری دریافت کنند.
بخش عمدهای از کاهش سهام خودروهای برقی قبل اظهارات سناتور جو مانچین رخ داد زمانی که وی اعلام کرد نمیتواند از این قانون حمایت کند و آینده این بخش را در تردید جدی قرار داد. البته بیشتر این افت به دلیل ادامه اعلامیههای خودروسازان معتبر مانند فولکس واگن، تویوتا، فورد و جنرال موتورز در مورد برنامههای سرمایهگذاری مازاد در خودروهای برقی است.
تسلا به حدی از رشد رسیده که حتی در مواجهه با رقابت فزاینده خودروسازان معتبر به اندازه کافی سودآور و بزرگ است. چشمانداز این شرکت رشد فروش ۵۰ درصدی یا بهتر در سال جاری و بعد از آن است. سهام تسلا در سال جاری با کاهش ۵۱ درصدی روبرو شد اگرچه این کاهش تنها کسری از افزایش ۷۴۳ درصدی سهام تسلاست که در سال ۲۰۲۰ به دست آورده است.
نتایج نشان داده است که شرکتهایی مانند ریویان باید عملکرد بهتری برای اثبات خود انجام دهند تا کاملا بتوانند مورد استقبال سرمایهگذاران قرار گیرند.
منبع: ایسنا
انتهای پیام/