آرمان خالقی در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو ضمن تاکید بر ضرورت اصلاح قیمت خودرو در جهتی که به تامین هزینههای خودروسازان بیانجامد، اظهار داشت: با اصلاح قيمت و حذف واسطه ها خودرو با قيمت مناسب به دست مصرف كنندگان واقعي مي رسد.
وی افزود: اگر تیراژ تولید افزایش بیابد، خودروسازان قادر خواهند بود، نیاز بازاركاذب خودرو را که در آن وفور تقاضا اتفاق افتاده، پاسخگو باشند.
عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت ایران تصریح کرد: کشش و ازدیاد تقاضا در بازار خودرو موجب افزایش قیمتها در بازار و بروز اختلاف فاحش میان قیمت کارخانه و بازار شده که این وضعیت نیز ناشی از کاهش تیراژ به دلیل شرايط تحريمي ، كسري قطعات هاي تك، کمبود امکانات تولید از جمله نقدینگی و در نتیجه افت انگیزه خودروسازان به واسطه قیمتگذاری دستوری است.
خالقی با بیان اینکه خودرو اکنون با قیمت واقعی تولید نمیشود، گفت: محاسبه قیمت تمام شده با تمام کمبودها میتواند قیمت واقعی خودرو را تعیین نماید.
وی همچنین بیان کرد: اگر خودرو را یک کالای رقابتی میدانیم، مقایسه قیمت خودروهای داخلی با قیمت خودروهای مشابه و هم سطح بینالمللی، میتواند معیاری برای تعیین قیمت خودروهای داخلی بر اساس توجه به وضعیت بهرهوری، نوع کارکرد و سنجش میزان سود و زیان خودروسازان باشد.
عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت ایران ادامه داد: نحوه فعلي قیمتگذاری موجب بهبود وضعیت تولید خودرو نمیشود زیرا تمامی پارامترهای تولید خودرو دراين قيمت گذاري لحاظ نمی شود.