کد خبر: ۴۲۷۲۱
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰
خودروکار گزارش می دهد

اژدهای سرخ قدرت بلامنازع تولید خودرو/ حفظ جایگاه نخست تولید خودرو از سوی چین

با وجود افت تقاضای خودروهای سواری در اتحادیه اروپا، چین همچنان در صدر نخست تولیدکنندگان خودرو قرار دارد و با وجود شیوع ویروس کرونا در چند سال اخیر همچنان در صدر تولیدکنندگان قرار گرفته است.
به گزارش خبرنگار خودروکار، آمار منتشرشده از سوی اتحادیه جهانی تولیدکنندگان خودرو (OICA) نشان می دهد چینی ها قدرت بلامنازع تولید خودرو در جهان هستند.

این گزارش نشان می دهد بعد از چین که به شکل قابل توجهی از دیگر کشورهای جهان در این زمینه پیشی گرفته، کشورهای ایالات متحده آمریکا، ژاپن و آلمان در رتبه های بعدی قرار دارند.

فاصله بین چین و بزرگترین تولیدکننده بعدی قابل توجه است به طوری که چین سالانه21.4میلیون دستگاه خودرو تولید می‌کند، در حالی که شمار خودروهای تولید شده توسط ژاپن به 8.3میلیون دستگاه می‌رسد.

آمار تولید در چین به سرعت افزایش یافته چرا که کل صنعت خودرو به میزان قابل توجهی در معرض جهانی‌سازی قرار دارد و تولیدکنندگان آلمانی مانند فولکس واگن، به طور فزاینده‌ای تولید خود را در چین گسترش می‌دهند.

در حالی چینی ها در صدر کشورهای تولیدکننده خودرو ایستاده اند که تا سال 1999 ایالات متحده با تولید 13 میلیون خودرو در رده نخست قرار داشت و سال 2000 نیز با 12.8 میلیون خودرو همچنان در صدر باقی ماند͏ و این جایگاه را در سال های 2001 تا 2005 تکرار کرد.

در سال 2006 ژاپنی ها با 11.5 میلیون خودرو این رده را به خود اختصاص دادند تا اینکه از سال 2009 چینی ها با تولید 13.8 میلیون خودرو جایگاه نخست را از آن خود کردند و در سال 2018 تولیدات آن ها به بالاتر از 25.7 میلیون خودرو رسید و همچنان نیز در
صدر قرار دارند.

تقاضا برای خودروی سواری در اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۰ بیشترین کاهش در تاریخ را ثبت کرد و ثبت‌نام برای خودرو‌های جدید نسبت به سال ۲۰۱۹ سه میلیون خودرو کاهش یافت.

کسب رتبه نخست تولید خودرو از سوی چین در حالیست که به دلیل محدودیت های ناشی از کرونا بازار خودروهای سواری در اروپا با افت شدید تقاضا روبرو شده است.

اتحادیه تولیدکنندگان خودرو اروپا در تازه ترین گزارش خود اعلام کرده به دلیل تاثیر مستقیم شیوع کرونا بر بازار خودروهای سواری، بازار این دسته از خودروها در اتحادیه اروپا در سال گذشته میلادی 23.7 درصد کوچک‌تر شد و به 9.9 میلیون دستگاه خودرو رسیده است.

براساس آمار منتشره، ثبت‌نام‌های جدید 3 میلیون دستگاه نسبت به سال 2019 کاهش یافته و بیشترین افت سالانه تقاضا برای خودرو از زمان ثبت رکوردها به سال 2020 تعلق گرفته است.

در میان بزرگ‌ترین بازارهای خودروی این منطقه، اسپانیا شدیدترین کاهش (32.3 درصد) را به خود اختصاص داده و پس از آن ایتالیا (27.9 درصد) و بعد فرانسه (25.5 درصد) در رتبه های بعدی قرار دارند در این‌میان آلمان نیز (19.1 درصد) کاهش را تجربه کرد بنابراین تقاضا برای خودروی سواری در این اتحادیه 3.3 درصد کاهش و به 1.1 میلیون دستگاه رسید.


انتهای پیام/
روزنامه های اقتصادی
آخرین اخبار