بر اساس بیانیه وزارت دارایی و صنعت فرانسه، پرونده مربوط به آلایندگی فیات کرایسلر به دادستانها ارجاع داده شده است در حالیکه تحقیقات از سایر برندها ادامه دارد.
فیات کرایسلر پس از فولکس واگن و رنو، سومین خودروسازی است که پرونده اش به دادستانهای فرانسوی ارجاع داده می شود.
این ارجاع بدنبال برنامه تست آلایندگی بوده که سال گذشته از سوی رگولاتورهای فرانسوی بر روی شماری از مدلهای خودروسازان مختلف انجام گرفته است.
طبق یافتههایی که در ژوییه سال گذشته منتشر شد، مدل جیپ چروکی فیات کرایسلر هشت برابر سطح مجاز آلایندگی اکسیدنیتروژن داشت و مدل فیات ۵۰۰ ایکس تقریبا ۱۷ برابر سطح مجاز آلایندگی داشت.
فیات کرایسلر پس از اینکه سازمان حفظ محیط زیست آمریکا ماه گذشته این خودروساز را به استفاده از نرم افزار پنهانی برای مخفی کردن آلایندگی بیش از حد متهم کرد در کانون توجهات قرار گرفت و با خطر حداکثر ۴.۶ میلیارد دلار جریمه روبرو شد.
سرجیو مارچیونه، مدیرعامل فیات کرایسلر این اتهامات را با عصبانیت تکذیب و اعلام کرد هیچ خلافی روی نداده و این خودروساز هرگز بدنبال ایجاد نرم افزاری برای تقلب در مقررات آلایندگی نبوده است.
بر اساس گزارش رویترز، پس از اینکه آلمان نگرانیهایی را نسبت به آلایندگی مدلهای فیات ۵۰۰ ایکس، فیات دوبلو و جیپ رنگید مطرح کرد، تنشهایی میان رم و برلین به وجود آمد.
منبع: ایسنا
انتهای پیام/