به نقل از "کاراسکوپ"، نسلهای جدید و در حال توسعه ولستر تغییرات زیادی را نشان میدهند، بیشتر این تغییرات در بخش جانبی و درها رخ داده است. البته این موضوع نگران کننده نخواهد بود چرا که خودروسازی کرهای تلاش کرده تا همان طرح و ترکیب همیشگی را حفظ کند.
ظاهر نامتقارن
در اولین نگاه چیزی که بلافاصله توجه شما را جلب میکند بلوغ بیشتر است. از طرفی شما با یک خودروی کاملا اصلاح شده روبه رو هستید. آرم و امضای معروف هیوندایی روی جلو پنجره بزرگ و گسترده ولستر بیشتر خودنمایی میکند. جلو پنجره شکل و نمای خودرو را تهاجمیتر نشان میدهد. میتوان گفت این سبک از نسل جدید هیوندایی i30 گرفته شده است. خط قرمز جلو پنجره در نمای جلو بر اعتبار اسپورت بودن خودرو میافزاید.
این هاچبک کوچک حالت تعادلی خوبی دارد. خودرو به یک اگزوز دوقلوی مرکزی نیز مجهز است.
در خصوص فضای داخلی حدس و گمان بیشتری وجود دارد. اما چیزی که در این خصوص مسلم است این خودرو با کمبود فضا برای سرنشینان جلو و عقب روبهرو است. اما در مقابل خودرو به فضای پیشرفتهتری مجهز است. سامانه اطلاعات و سرگرمی چندرسانهای و 8 اینچی با قابلیت هماهنگی اتو اندروید و کارپلی اپل از ویژگیهای ولسترهای 2018 است. از دیگر سو خودرو به طیف وسیعی از سامانههای کمک راننده مجهز شده است.
از طرفی ولستر نیز برچسب یک خودروی ورزشی را یدک میکشد، با این وجود موتورهای کنونی پاسخگوی مناسبی برای یک خودروی اسپورت محسوب نمیشوند. برای مدل های 2018 موتورهای قدرتمند 1.6 لیتری GDI در نظر گرفته میشوند که با یک سامانه انتقال قدرت خودرکار 7 سرعته دو کلاچه یا یک مدل دستی 6 سرعته هماهنگ خواهند شد. قدرت دینامیکی در مدلهای کنونی چندان قوی به نظر نمیرسد، بنابراین انتظار میرود در مدلهای جدید هیوندایی چارهای برای تقویت این ویژگی بیندیشد تا قدرت فرمانپذیری و هندلینگ خودرو افزایش یابد.
البته گفته میشود که برخی از مدلهای این خودرو با قابلیت پرفورمنس سری N ارائه شود. این خودروها به موتورهای 2 لیتری توربو با قابلیت 250 اسببخار مجهز خواهند شد.
این خودرو رقیب خوبی برای بسیاری از همردههای خود مانند مزدا MX-5، تویوتا/ سوبارو 86/BRZ، مینیکوپر S، رنو سیلئو RS200، فورد فیستا ST و فولکسواگن پولوی GTi خواهد بود.
منبع: عصر ایران
انتهای پیام/