به گزارش خودروکار، خودروسازان فقط 6 ماه دیگر وقت دارند خود را با قوانین صدای خودرو تطبیق بدهند و از صدای هشدار هنگام نزدیک شدن به عابران پیاده استفاده کنند.
دلیل آن که به خودروسازان 6 ماه دیگر مهلت داده شده، همه گیر شدن ویروس کرونا است.
اداره ایمنی ترافیک بزرگراه ملی NHTSA قرار بود بر اساس نظرسنجی انجام شده از مردم یک سال به خودروسازان مهلت دهد چون سه خودروساز بسیار پرتیراژ دنیا یعنی جنرال موتورز، فولکس واگن و تویوتا درخواست کرده بودند اما با 6 ماه موافقت به عمل آمد و از نظر این سازمان، 6 ماه زمان کافی و منطقی برای اجرای الزامات این قانون است.
اولین بار در سال 2010 کنگره آمریکا خودروسازان را ملزم کرد که برای سرعت های بالاتر از 30 کیلومتر در ساعت، برای جلوگیری از برخورد و جراحت عابران پیاده، دوچرخه سواران و افراد نابینا، خودروها حتماً صدا داشته باشند. در سرعت های بالاتر تماس تایرها با جاده، باد و مقاومت خودرو در برابر هوا صدای کافی برای عابران پیاده ایجاد می کند.
فدراسیون ملی نابینایان آمریکا هم تصمیم اداره ایمنی ترافیک بزرگراه ملی را ستوده و در بیانیه ای مشترک با «اتو اینوستورز» که درخواست تأخیر اجرای این قانون را مطرح کرده بود این تصمیم را منطقی و قابل اجرا دانست.
به دلیل شیوع کرونا، اکثر خودروسازان دچار هزینه های هنگفت توقف تولید و کاهش فروش مواجه شدند و همین عامل مانع اجرای این قانون شد.
از سپتامبر 2019 یک سال به خودروسازان وقت داده شده بود که خود را وفق دهند که با آثار شیوع کرونا مواجه شدند.
میزان فروش خودروهای برقی در دنیا رو به گسترش است و به همین دلیل باید قوانین مربوط به آن هم هر چه زودتر شکل بگیرد و به خوبی اجرا شود. رعایت قوانین مربوط به صدای خودرو، برای خودروسازان سالانه 40 میلیون دلار هزینه بیشتر به وجود خواهد آورد. چون در این خودروها باید بلندگویی برای صدای خودرو تعبیه شود که حتما ضدآب باشد. منافع حاصل از اجرای این قانون در بعد مالی جلوگیری از زیان 250 تا 320 میلیون دلار محاسبه شده است.
در مورد خودروهای هیبریدی هم مشاهدات و تحقیقات نشان داده است که این خودروها هم 19 درصد بیشتر از خودروهای بنزین سوز به خاطر صدای کمتر، تصادف بیشتری داشته اند. در ایالات متحده سالانه 125 هزار پیاده و دوچرخه سوار در اثر تصادف با خودرو مجروح می شوند.
منبع: سایپانیوز
انتهی پیام/