کد خبر: ۳۲۴۱۷
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۰
در آستانه فرا رسيدن سال‌روز پيروزی انقلاب اسلامی:‌

ركورد توليد در ايران‌خودرو شكسته شد

با همدلی زنجيره تامين و همت تمامی كارگران خطوط توليد ايران خودرو و حمايت‌های وزارت صمت، اين شركت در دی ماه امسال موفق به توليد بيش از 50 هزار دستگاه خودروی سواری و وانت شد كه نسبت به دی ماه سال گذشته بيش از دوبرابر افزايش داشته است.
به گزارش خودروکار، گروه صنعتی ايران خودرو در دی ماه امسال تعداد 50 هزار و 44 دستگاه خودرو توليد كرده است،‌ توليد در دی ماه سال گذشته به تعداد 22 هزار و 913 دستگاه خودرو ثبت شده است.
برهمين اساس، با همت جمعی كاركنان و زنجيره تامين ايران خودرو،‌ از ابتدای سال جاري تا پايان دی ماه، 291 هزار و 915 دستگاه انواع خودرو سواری و وانت توليد شده است.
در همين حال در روز پايانی دي ماه نيز توليد در ايران خودرو به دو هزار و 557 دستگاه رسيد كه اين ميزان توليد در شرايط تحريمي ركورد مهمي به حساب می‌آيد.
طبق آمار و اطلاعات ايران خودرو، در كنار توليد، تكميل و تجاری سازی خودروهای كسری دار نيز ادامه داشته و در 10 ماه سال جاری تعداد 336 هزار و 440 دستگاه خودرو تجاری سازی و نزديك به همين تعداد نيز تحويل مشتريان و وارد بازار شده است.
همت و همدلی و اتحاد در زنجيره تامين ايران خودرو سبب شد تا اين خودروساز بزرگ كشور بر شرايط تحميلی تحريم چيره شده، خطوط توليد را احيا كرده و به شرايط مطلوبی برساند.
رونق در خطوط توليد شركت‌های قطعه ساز و بازگشت به كار چندين هزار نيروی كار تعليق شده در صنعت قطعه‌سازی نيز بخشی از دستاورد حاصل شده در ماه‌های اخير است.
يقينا با حمايت‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت، مسئولان و دولت‌مردان از صنعت خودروی كشور كه رونق آن، توليد در بيش از 60 صنعت وابسته را به همراه دارد، اهداف توليدی در ايران خودرو محقق خواهد شد و در ماه های پايانی سال با افزايش عرضه، بازار خودرو نيز شرايط مناسب تری خواهد يافت.
انتظار مي رود با ادامه روند كنونی افزايش شماره گان توليد ، در سايت مركزی و سايت های استانی ايران خودرو ، هدف امسال كه توليد مكانيكی 380 هزار دستگاه و توليد تجاری 410 هزار دستگاه محقق شود.


منبع: ایکوپرس

انتهای پیام/
روزنامه های اقتصادی
آخرین اخبار