به گزارش خبرنگار خودروکار، افزایش میزان رضایت مشتریان و همچنین کسب سود بیشتر برندهای خودروساز را برآن داشته تا در زمینه تولید و توسعه برقی ها پیش گوی رقابت را از هم بربایند اما تسلا تاکنون برنده این مسابقه بوده و این خودروساز نوظهور توانسته حرف اول را در زمینه خودروهای برقی بزند.
شهرام آزادی، کارشناس صنعت خودرو در گفت و گو با خبرنگار خودروکار، با بیان این که در سالهای اخیر و محبوبیت و همچنین استقبال مشتریان بازارهای خودرو از وسایل نقلیه پاک و دوستدار محیط زیست، تولید خودروهای برقی و هیبریدی و پلاگین هیبریدی افزایش قابل ملاحظهای داشته است، می گوید: در حال حاضر بسیاری از شرکتهای خودروسازی در دنیا به سمت و سوی معرفی تولید و عرضه چنین محصولاتی روی آوردهاند تا نظر و رضایت مشتریان خود را کسب کرده و بدین ترتیب درآمدزایی و سودآوری خود را افزایش و سهم قابل توجهی از بازارهای جهانی را به خود اختصاص دهند.
وی با اشاره به رسوایی فولکس واگن در سال های گذشته مبنی بر آلودگی تحت عنوان دیزل گیت می افزاید: این شرکت برای به دست آوردن دوباره نام و آوازه خود و جبران صدمات وارده تلاش های زیادی
کرد که یکی از مهم ترین آنها، تلاش برای توسعه و تولید گستره وسیعی از خودروهای برقی، هیبریدی و پلاگین هیبریدی بود.
آزادی با اشاره به برنامه سایر برندها برای ورود به حوزه تولید خودروهای برقی تصریح می کند: بسیاری از کشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلایندهها و گازهای گلخانهای و حفظ بیشتر محیط زیست خودروهای تمام الکتریکی و برقی را به تولید انبوه برساند بنابراین بسیاری از شرکتهای خودروسازی در جهان عزم خود را برای تولید انبوه خودروهای برقی جذب کرده و از برنامههای خود بدین منظور رونمایی کردهاند.
وی ادامه می دهد: افزایش روز افزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودروها باعث شده شرکتهای خودروساز در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامههای خود در طراحی و تولید خودروهای بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.
این اظهارات در حالی مطرح می شود که پژوهشهای انجام شده نشان می دهد غولهای خودروسازی آلمان از جمله دایملر و فولکس واگن در تولید خودروهای برقی پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته اند و این احتمال وجود دارد که از سال 2021 تسلا را نیز پشت سر بگذارند.
مطالعه و پیش بینی موسسه مشاورهای PA نشان می دهد با آغاز سال 2021 دایملر، ب ام و، اتحاد رنو- نیسان میتسوبیشی و فولکس واگن رتبه های برتر کمپانیهای فعال در تولید خودروهای برقی را به خود اختصاص می دهند.
در پیش بینی کارشناسان موسسه PA، آیتم های استراتژی، فناوری باتری، فرهنگ، شبکه فروش، قراردادهای مشارکت و عملکرد مالی هر کمپانی در نظر گرفته شده است و براین اساس مشکلات تسلا در خط تولید مدل 3 و مشخص نبودن سود دهی در این کمپانی موجب نزول این برند آمریکایی در رده بندی چند سال آینده خواهد شد.
به گزارش خودروکار، سیاست جدید مالیاتی آمریکا به منظور تشویق مردم به خرید خودروهای برقی اینست که در 200 هزار دستگاه تولیدی اول هر برند، اعتبار مالیاتی معادل 7 هزار و 500 دلار منظور می شود و با عبور از مرز 200 هزار دستگاه، هر 6 ماه 50 درصد از این اعتبار درنظر گرفته شده کاهش می یابد تا کاملاً حذف شود این دست از اقدامات نشان می دهد که سال های پیش رو را باید سال های حکمرانی برقی ها دانست.
انتهای پیام/