کد خبر: ۳۱۰۳۵
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۴
نوآوري در حمل و نقل

​تويوتا و المپيك 2020

تويوتا مي گويد كه «به حركت انسان ها مي انديشد» و اين محدود به توليد اتومبيل نخواهد بود. تويوتا مي خواهد با ارائه انواع جديدي از روش ها، راه هاي نويني براي جابه جايي انسان ها ارائه نمايد.
به گزارش خودروکار، محصولات جديد تويوتا لزوماً خودرو نخواهند بود هر چند كه قصد و منظور اصلي كه جابه جايي انسان ها و بارهايشان است به قوت خود باقي خواهد ماند. در حقيقت تويوتا مي گويد كه اين شركت فقط سازنده خودرو نيست بلكه با مفهوم «حركت» و «جابه جايي» سر و كار دارد. البته معني اين گزاره  اين نيست كه تويوتا قصد دارد از توليد خودرو دست بكشد. بلكه منظور اين است كه دامنه فعاليت ها و محصولات اين شركت گسترش بيشتري پيدا خواهند كرد.

از جمله محصولاتي كه تويوتا روي آن كار مي كند، يك ماجول حمل و نقل شبيه به ون است كه آن را پالت الكترونيكي يا e-Palette نامگذاري كرده است و اولين كاربرد آن در المپيك تابستاني توكيو 2020 و پاراالمپيك خواهد بود.

تويوتا در وبسايت خود نوشته است: «حركت براي همه –به ارمغان آوردن شادي و آزادي حركت براي همه مردم- هدفي است كه ما براي رسيدن به آن كار مي كنيم.» اين خودروساز مي گويد كه خلق نوآوري هاي آن به سمت نسل جديد جابه جايي و حركت است كه در آن از آخرين فناوري هاي روز بهره گرفته شده است و با توجه به احتمالات، به اين موضوع فكر شده است كه در آينده مردم چه نيازهايي خواهند داشت.

جك هاليس قائم مقام مدير عامل گروه تويوتا و مدير عامل تويوتاي آمريكا مي گويد: برخلاف بسياري از شركت ها كه آرزوهاي خود را در بخش چشم انداز و مأموريت هاي راهبردي شركت خود معرفي مي كنند، «ما خودمان را شركتي مي شناسيم كه هدف اصلي اش حركت انسان است. نگاه ما جهاني است. با توجه به تنوع زيستي و جمعيتي، حركت انسان به خودرو محدود نمي شود». مردم براي تحرك، روش هاي مختلف جابه جايي را انتخاب مي كنند. در برخي از كشورها وسيله حمل و نقل بايد تك سرنشين مثلiRoad  باشد كه وسيله اي سه چرخ و بسيار زيبا است و مخصوص مسافرت هاي داخل شهري در محيط پر تردد است. در برخي از كشورها نياز به يك اسكيت بورد برقي است يا حتي كفش هايي كه به حركت بهتر كمك مي كنند! البته منظور اين نيست كه تويوتا به توليد كفش خواهد پرداخت! اما واقعيت اين است كه جمعيت ژاپن رو به پيري است و محققان تويوتا گوشه چشمي به اين حقيقت دارند.

براي مثال توليد روبات هاي T-HR3 براي انجام كارهاي روزمره انسان ها طراحي شده است. نوع ديگر ربات پرستار شبيه به C-3PO هم دقيقاً پير شدن افراد را مد نظر دارد. علاوه بر اين، ابزار توانبخشي WelWalk هم از مجموعه محصولاتي است كه خودرو نيست اما حركت انسان را مورد توجه قرار داده و به كمك افراد پير و كم توان آمده است.

پروژه ديگري در تويوتا تعريف شده است كه نام آن پروژه ها:مو يا Ha:Mo project است كه به دنبال رساندن افراد به مكان هاي مدنظرشان با استرس پايين تر، هزينه كمتر و تلف شدن زمان كمتر است. مفهوم پروژه ها:مو «شبكه حركت با هارموني» Harmonious Mobility Network است. قصد اصلي اين پروژه استفاده از مفهوم اشتراك گذاري يكپارچه وسايل حمل و نقل است كه به كاهش توقف خودروها در ترافيك هاي سنگين كمك مي كند و جابه جايي انسان ها را بهينه و اثربخش مي كند.

طبيعي است كه تويوتا هم مانند بقيه خودروسازان بزرگ دنيا روي خودروهاي خودران و متصل به اينترنت هم كار ميكند و زودتر از خيلي از خودروسازان به برقي شدن خودروها فكر كرده است.


منبع: سایپا نیوز

انتهای پیام/
روزنامه های اقتصادی
آخرین اخبار