کد خبر: ۲۱۶۰۶
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۰
سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی:

نظر کمیسیون صنایع، افزایش پلکانی قیمت خودرو است

سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی گفت: نظر این کمیسیون در مورد خودروهای با تیراژ بالا که به طور انحصاری تولید می شود، افزایش پلکانی قیمت است.
ولی ملکی سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی گفت: نظر این کمیسیون در مورد خودروهای با تیراژ بالا که به طور انحصاری تولید می شود، افزایش پلکانی قیمت است.

وی  افزود: مجلس معتقد است نمی توان به یک باره، خودروهای پرتیراژ با تولید انحصاری همچون سمند، پژو، پراید و تیبا را که پیشتر در شورای رقابت مشمول قیمت‌گذاری بوده اند، پنج درصد زیر قیمت بازار نرخ گذاری کرد.

عضو کمیسیون صنایع مجلس یادآوری کرد: برخی مردم که بیشتر آنان از طبقات متوسط به پایین جامعه اند نسبت به ثبت نام خودرو اقدام کرده اند و با افزایش قیمت ها متضرر می شوند.

ملکی ادامه داد: مجلس در زمینه قیمت گذاری مداخله نمی‌کند اما تاکید دارد باید حقوق مردم بویژه ثبت نام کنندگان خودرو رعایت شود.امروز بجز مزد کارگر، با افزایش قیمت مواد اولیه و نرخ ارز در صنایع قطعه سازی روبروییم و اگر به قطعه‌سازان توجه نکنیم به طور قطع خطر تعطیلی را حس می کنند و پس از آن مشکلات به خودروسازان سرایت می کند.


این نماینده مجلس بیان داشت: نباید اجازه دهیم خودروسازان و قطعه‌سازان با خطر توقف کار و زیان روبرو شوند و اگر قرار است افزایش قیمتی در خودروها اتفاق بیفتد باید با در نظر گرفتن منافع مردم آن هم به صورت پلکانی باشد.

منبع: ایرنا
انتهای پیام/

روزنامه های اقتصادی
آخرین اخبار