کد خبر: ۲۱۳۸۹
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۹
رییس اتحادیه فروشندگان و نمایشگاه‌داران خودرو مطرح کرد؛

اختلاف قیمت 100 درصدی خودروهای بالای 45 میلیون تومان/ بازارخودرو همچنان در بلاتکلیفی

رییس اتحادیه فروشندگان و نمایشگاه‌داران خودرو گفت: اختلاف قیمت کارخانه تا بازار در بخش خودروهای بالای 45 میلیون تومان،در برخی مواقع به 100 درصد هم می رسد.
سعید موتمنی رییس اتحادیه فروشندگان و نمایشگاه‌داران خودرو در گفت و گو با خبرنگار خودروکار اظهار کرد: در بازار خودرو قیمت ها همچنان بالاست و نسبت به هفته گذشته قیمت ها تغییرات محسوسی نداشته و مصرف کنندگان حقیقی خودرو را با قیمت ها غیر واقعی خریداری می کنند.

وی در خصوص قیمت خودروهای موجود در بازار گفت: اختلاف قیمت کارخانه و بازار خودروهای زیر 45 تومان 30 تا 40 درصد است مثلا خودرو پژو 405 که قیمتی حدود 22 میلیون تومان دارد در بازار تا قیمت 38 میلیون خرید و فروش می شود و در بخش خودروهای بالای 45 میلیون تومان اختلاف قیمت ها بعضا تا 100 درصد هم می رسد.

رییس اتحادیه فروشندگان و نمایشگاه‌داران خودرو با تاکید بر اینکه علت اصلی اختلاف قیمت ها عدم توازن عرضه و تقاضا است تصریح کرد: در 4 ماه گذشته عرضه چندانی به بازار صورت نگرفته و خودروسازان نتوانسته اند تقاضای بازار را تامین کنند.

موتمنی با انتقاد از عرضه خودرو به بازار خاطر نشان کرد: عرضه قطره چکانی خودرو به بازار نمی تواند موجب تعدیل قیمت ها و بهبود وضعیت شود و خریداران واقعی به ناچار خودرو را گران می خرند.

وی در پاسخ به این سوال که مطرح شدن اعلام قیمت های جدید خودرو چه تاثیری بر بازار داشته گفت: بازار در بلاتکلیفی است و مشخص نیست که افزایش قیمت خودروهای داخلی به چه میزان خواهد بود و در شرایط فعلی قیمت ها غیرواقعی بوده و باید قیمت ها اعلام شود تا ببینیم واکنش بازار چه خواهد بود.

انتهای پیام/

روزنامه های اقتصادی
آخرین اخبار