با آغاز سال جدید و تغیرات نرخ ارز خودرو نیز دچار تغییرات قیمتی شد و در حالی که قیمت خودروهای وارداتی دچار افزایش میشد این روند به خودروهای داخلی نیز سرایت کرد.
بررسی بازار خودرو نشان از شکاف بسیار زیاد و تفاوت بالای بین قیمت کارخانه و بازار دارد و در این آشفته بازار هر کسی قیمتی را برای خودرو اعلام میکند.
تفاوت قیمت خودروها در بازار و کارخانه این روزها به رقم یک تا چند ده میلیون تومانی رسیده است و فضای سوءاستفاده را برای افراد سودجو مهیا کرده است.
پیشتر سعید موتمنی رئیس ااتحادیه فروشندگان اتومبیل و نمایشگاهداران مدعی شده بود: خودروسازان در سال جدید خودروی زیادی به بازار عرضه نکردند و خودروهای موجود مربوط به قبل از عید است که در نمایندگیها باقی مانده بود.
وی تصریح کرده بود: اگر خودروسازان به اندازه کافی به بازار خودرو عرضه کنند به این شدت اختلاف قیمت به وجود نخواهد آمد.
در حالی که مدتها است بازار خودرو دچار التهاب شده است اما، وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان متولی این بخش هیچ واکنشی نشان نداده است و عملا بازار را رها کرده و به نظاره نشسته اند.
امیرحسین قناتی مدیرکل صنایع خودرو وزارت صنعت در افزایش قیمتها، خودروسازان را از عدم عرضه مبرا دانسته و اظهار کرد: در عرضه خودرو مشکلی به وجود نیامده بلکه هجوم نقدینگی سرگردان به بازار خودرو و افزایش تقاضا این حاشیه افزایش قیمتها را به وجود آورده است.
مدیرکل صنایع خودرو وزارت صنعت با بیان اینکه حداکثر تا یک ماه آینده شاهد ثبات در بازار خواهیم بود، افزود: این افزایش قیمت خودرو به نفع وزارت صنایع و شرکتهای خودرو ساز نیست و از این افزایش قیمت حمایت نمیکنیم.
در حالی مدیرکل صنایع خودرو وزارت صنعت، معدن و تجارت گفته بود عدم کمبود عرضه در بازار وجود ندارد، گزارش خبرنگار میزان از بازار و گفتوگو با برخی از فروشندگان حاکی از آن است که کمبود عرضه یکی از دلایل افزایش قیمتها است.
هر چند مدیران وزارت صنعت پیشتر در حوزه لوازم خانگی نشان دادند که تسلط و اطلاعات زیادی بر بخشهای زیرمجموعه خود ندارند، اما اکنون باید به انتظار این نشست که آیا وعده مدیرکل صنایع خودرو وزارت صنعت مبنی بر ثبات بازار خودرو طی یک ماه آینده عملی میشود یا آشفتگی بازار خودرو کماکان ادامه خواهد داشت.
انتهای پیام/