کد خبر: ۱۴۷۶۸
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
نکته فنی 8 اسفند ماه «خودروکار»؛

آشنایی با «واشر سرسیلندر» و وظایف آن

واشر سرسیلندر یکی از قطعات حیاتی پیشرانه یک خودرو است که تاثیر مستقیم در کارکرد آن دارد.
به گزارش خبرنگار خودروکار، واشر سرسیلندر قطعه‌ای است که میان سیلندر و سر سیلندر قرار می‌گیرد و یک محفظه احتراق آب بندی شده را به وجود می‌آورد. این قطعه موجب می‌شود تا هنگام کار کرد موتور و بالا پایین رفتن پیستون‌های پیشرانه، هیچ گونه موادی از درون سیلندرها به بیرون نشت نکند.

این قطعه بین بدنه موتور و سر سیلندر که از ترکیب مواد نسوز و لایه مسی مقاوم در مقابل حرارت و لایه فولادی تشکیل شده است که ضمن یک پارچه کردن سر سیلندر به بدنه موتور اجازه می‌دهد تا گردش روغن و آب بدون مخلوط شدن صورت بگیرد و نیز فضای سربسته اتاقک احتراق را آب بندی کند.

جنس این قطعه از فولاد، مس و پنبه نسوز است.

این قطعه از خودرو هم مانند هر قطعه دیگرپس از مدتی مستهلک شده و در برخی موارد به اصطلاح می‌سوزد. منظور از سوختن واشر سرسیلندر به معنای دفرمه شدن آن است.

سوختن این قطعه نشانه‌هایی دارد که شامل موارد زیر است:

*کاهش قدرت موتور
*بالا رفتن غیر طبیعی دمای موتور
*آب و روغن قاطی کردن
*سخت استارت خوردن خودرو و کارکرد بد پیشرانه
*کاهش کشش خودرو

همچنین در صورتی که پیشرانه خودرو گرم شده است و از اگزوز بخار خارج می‌شود، این امر نشان دهنده نیم سوز بودن یا سوختن واشر سرسیلندر است.

شما از ما بپرسید! 

*** گفتنی است شما مخاطبان عزیز نیز می‌توانید سوالات یا مشکلات فنی خودرویی خود را در این صفحه با ما در میان بگذارید تا «خودروکار» به آن‌ها پاسخ دهد. 


خبرنگار خودروکار: مازیار جعفریه
انتهای پیام/
روزنامه های اقتصادی
آخرین اخبار