«خودروکار» از استراژی غیرمعمول پژو-سیتروئن برای تسخیر بازار آمریکا گزارش میدهد؛
شروعی از صفر اما نوآورانه
پژو-سیتروئن، این هفته از جزئیات برنامه خود برای تسخیر بازارهای آمریکای شمالی خبر داد، این خودروساز بزرگ فرانسه و اروپا، برای فتح بازار آمریکا به فروش خودرو فکر نمیکند و به دنبال راههای جدید و البته غیرمعمولی برای تثبیت جایگاه خود در این بازار بالقوه است.
به گزارش خبرنگار خودروکار؛ شیر فرانسوی پژو همیشه به دنبال گسترش قلمروی خود از این سوی اقیانوس تا آمریکا بود. حالا همه چیز برای پژو فراهم است تا قدرت خود را با برنامهای عملی و سریع، به رخ آمریکاییها بکشد. دومینیک لری، مدیر جدید پژو در آمریکای شمالی، در سمیناری که از سوی مزکر تحقیقات اتومبیل در میشیگان برگزار شد، از جزئیات برنامه این کمپانی برای تسخیر بازار این کشور خبر داد.
بر اساس جزئیات ارائه شده، برنامه پژو قطعا بر پایه فروش محصولات در بازار آمریکای شمالی تدوین نشده است. دومینیک لری، در مطلبی در سایت خبری و تخصصی Automotive اطمینان داده که کمپانی پژو در آغاز پروژه، برای داشتن و تقویت ارتباط با میلیونها آمریکایی گام برداشته است و زمانی که ما آماده فروش محصولات در این بازار باشیم، فروش گل سرسبد و ارزش افزوده برای ما خواهد بود. در واقع، پژو تمرکز خود را در درجه اول برای تحریک بازار آمریکا گذاشته تا با ارائه خدماتی متفاوت بتواند به موقع از ظرفیتهای این بازار به نفع خود بهره مند شود.
گام نخست برای گروه پژو-سیتروئن، راه اندازی موسسه اتومبیل کرایه در فرودگاه لس آنجلس به کمک شرکای محلی اش، TravelCar و شرکت بیمه MAIF در ماه می بود. این موسسه کاربردی شبیه موسسات اتومبیل کرایه دارد، با این تفاوت که خودروها را با مدت زمان کوتاه تری مثلا یک ساعت به رانندگان اجاره میدهد و رانندگان مجبور نیستند برای سفرهای طولانی خود، مبلغی برای پارکینگ فرودگاه پرداخت کنند.
دومین اقدام پژو در آمریکا، گسترش اپلیکیشن Free2Move خود برای استفاده از سرویس اولش، یعنی کرایه اتومبیل است که نخستین بار در لس انجلس راه اندازی شد. پژو اپلیکیشن خود را رایگان در اختیار کاربران قرار داده و ضمنا ارتباط منظم و دائمی با کاربران خود برقرار میکند.
کارلوس تاوارس، مدیرعامل پژو-سیتروئن سال 2016، زمانی که پژو قصد بازگشت به بازار آمریکا را داشت، اعلام کرده بود که پژو با ارائه سرویس های متفاوتی در آمریکا ظاهر خواهد شد و راه اندازی موسسات کرایه اتومبیل با خدمات ویژه هم از پیشنهادات او بود. دومینیک لری هم در سمینار میشیگان گفت که پژو به دنبال استفاده از فن آوری های جدیدی است که همزمان، ارزش های این خودروساز را حفظ می کند. درواقع برنامه پژو برای فتح آمریکا، استفاده از ایده های دیجیتال و نوآورانه است.
پژو پس از سال ها، فعالیت خود را در آمریکا دوباره و از صفر شروع کرد. کمپانی پژو، سال 1991 و چهار سال پس از رنو آمریکا را ترک کرد و از آن پس سالی تنها چند هزار دستگاه در آنجا به فروش می رساند. با اینکه مدل های سیتروئن DS و پژو مدل 403 هنوز مدل های افسانه ای پژو در آمریکا هستند، اما این برند دیگر برای آمریکایی ها حرفی برای گفتن نداشت.
پژو دیگر هیچ نمایندگی فروش یا حتی تعمیرگاه مجاز هم در آمریکا نداشت و به همین دلیل برای بازگشت و فتح چنین بازاری، پژو از صفر شروع می کند. طرح پژو برای آغاز فعالیت در آمریکا یا همان سرمایه گذاری دیجیتال و نرم افزاری، متکی به سرمایه گذاری کمتری نسبت به آغاز یک باره فروش است. پژو می خواهد به این واسطه حاشیه ای قوی و امن در کنار فروش، تعمیر و نگهداری خودرو در این کشور ایجاد کند.
دومینیک لری می گوید:« پژو برای شروع دوباره در آمریکا، نیاز به راه حل های نوآورانهای دارد، چرا که نه زیرساخت مناسبی دارد و نه میراثی از خود به جای گذاشته، پژو تنها یک شانس دارد و آن هم رسیدن به موفقیت به واسطه این برنامه غیر معمول است.» کارلوس تاوارس، همکار قدیمی نیسان در آمریکا و مدیر عامل کنونی پژو درباره موفقیت این شرکت در آمریکا گفته است :« رقبای ما 50 سال است که در آمریکا حضور دارند و پژو بدون حضوری قوی در آمریکا، یک شرکت جهانی نخواهد بود، بنابراین هیچ راهی به جز رسیدن به موفقیت برای ما در آمریکا باقی نمانده است.»
ترجمه : گلنوش محب علی
منبع : BFMtv
انتهای پیام/