کد خبر: ۸۴۱۳
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۷
یادداشت/

پژو و الگوگیری از رنو در همکاری با قطعه‌سازان

صنعت خودرو در همکاری با همتایان خارجی خود در حال دنبال کردن توسعه بازار خودروی ایران است، شرکت رنو و پژو از شریکان قدیمی خودروسازان داخلی بوده که از سال گذشته همکاری آنها از سر گرفته شد.
به گزارش خودروکار، بازار ایران برای نشان (برند) رنو بسیار مهم بوده و این شرکت فرانسوی نمی‌خواهد فرصتی که به‌دست آورده است را از دست دهد. درحال‌حاضر قطعات محصولات این شرکت با بهترین کیفیت در ایران در حال ساخت است.خودروسازانی که قصد سرمایه‌گذاری در سایر کشورها را دارند بی‌تردید ابتدا به سود خود فکر می‌کنند و امروز برخی معتقد هستند خارجی‌ها چرا باید ۵۰درصد سود قراردادهای جدید را نصیب خود کنند که در پاسخ باید گفت وقتی کسی سرمایه‌گذاری در حوزه اقتصادی کرده و دانش فنی وارد می‌کند، به‌طورقطع به‌دنبال سود خود است.

بنابراین باید با قوانین و تبصره‌هایی که در قراردادها تعریف و تدوین می‌شود کاری کنیم تا طرف خارجی نتواند از قرارداد بسته شده سودی بیشتر از حد مجاز دریافت کند. شرایط تغییر کرده است و دیگر همچون ۲۰ سال پیش نیست که قراردادهای یکطرفه منعقد شود. رقبای زیادی در ایران شکل گرفته است که این مطلب در گفت‌وگو با مدیرعامل پژو به وی گوشزد شد و از او خواستم اشتباه‌های گذشته این شرکت را تکرار نکنند. بازار ایران بکر است و اگر پژو اشتباه کند بنز، ب‌ام‌و، فیات، فولکس واگن، رنو و حتی چینی‌ها آماده هستند تا وارد بازار ایران شوند.

 فضای فعلی کشور موجب شده است هر کسی نتواند با خواسته‌های خود وارد بازار کشور شود و باید بتواند در کیفیت و نرخ با دیگر رقبا کار کرده و سهم خود را حفظ کند. همچنین ضرورت دارد در بحث همکاری‌ها توان و ظرفیت قطعه‌سازان ایرانی نیز درنظر گرفته شود چراکه حضور پررنگ این بخش از تولید می‌تواند در نرخ تمام شده رقابتی بسیار کمک کند. ازاین‌رو روند مطالعه قطعه‌سازان ایرانی باید سرعت گیرد و از سوی دیگر قطعه‌سازان نیز برای جلب نظر این شرکت‌های بین‌المللی در نوسازی و روزآمدی خود تلاش زیادی داشته باشند.

رضا رضایی /رئیس انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرویی

انتهای پیام/
روزنامه های اقتصادی
آخرین اخبار