به گزارش خبرنگار خودروکار، در حال حاضر سازمان رسمی حمل و نقل آلمان در حال بررسی احتمال استفاده پورشه از نرم افزاری است که با گمراه کردن دستگاههای مربوطه، نتیجه تست آلایندگی را به نفع خود تغییر میدهد.
گفته میشود که این دستگاهها آمار تقلبی تولید کرده و در شرایط آزمایشگاهی نیز تست نشدهاند اما در مصاحبه مقامات رسمی شرکت پورشه با خبرنگار رویترز، آنها صحت این موضوع را تکذیب کردند.
این گزارش در حالی مطرح شد که همین هفته، سازمان حمل و نقل آلمان خبر از تقلب یکی دیگر از زیر مجموعههای فولکس واگن، یعنی آئودی داد که شامل مدلهای "A7" و "A8" این خودروساز میشد. این خودروها دارای نرم افزاری بودهاند که درباره میزان آلایندگی گاز اکسید نیتروژن آمار ناصحیح تولید کرده است.
پس از اعلام این خبر آئودی 24 هزار مدل "A7" و "A8" را فرا خوانده است. گفته میشود که خودروهای تولید شده بین سالهای 2010 تا 2013 دارای این مشکل هستند.
به گفته آئودی، در برخی شرایط رانندگی نرم افزار کنترل آلایندگی موجود در مدلهای معیوب تاثیراتی منفی بروی این خودروها گذاشته و موجب میشود تا آلایندگی از میزان استاندارد بیشتر شود و تنها حدود نیم ساعت زمان میبرد تا این ایراد نرم افزاری اصلاح شود.
تا کنون آئودی جریمهای 20 میلیون دلاری در ازای تقلب در این آزمایشات پرداخته و اکنون باید ببینیم که آیا پورشه نیز به جمع متقلبان اضافه میشود یا خیر.
مترجم خودروکار: مازیار جعفریه
منبع: Motor Authority
انتهای پیام/