گروه خودروسازی فولکسواگن اعلام کرد درپی بازگشت برند فولکسواگن به سوددهی، سود عملیاتی این گروه خودروسازی در فصل نخست امسال 28 درصد جهش کرده است.
به گزارش خودروکار، گروه خودروسازی فولکسواگن اعلام کرد سود عملیاتی این گروه در فصل نخست امسال به 4/ 4 میلیارد یورو(7/ 4 میلیارد دلار) رسید. سود عملیاتی این گروه در فصل نخست سال گذشته 4/ 3 میلیارد یورو بود. گرچه گروه خودروسازی فولکسواگن از رسوایی تقلب در میزان انتشار گازهای آلاینده رها شده و با پشتسر گذاشتن تویوتا به بزرگترین خودروساز جهان تبدیل شده است، اما تحلیلگران بازگشت برند فولکسواگن به سوددهی را اصلیترین عامل جهش سود این گروه خودروسازی میدانند. سود عملیاتی برند فولکسواگن در فصل نخست امسال به حدود 900 میلیون یورو رسیده است. سود عملیاتی این برند طی همین دوره در سال گذشته 73 میلیون یورو بود. فولکسواگن در بیانیهای اعلام کرد: «عامل اصلی افزایش سود برند فولکسواگن عرضه موفق مدلهای جدید بهویژه فولکسواگن تیگوان و عملکرد خوب در بازار اروپای غربی بوده است.»