زیر در موتور خودرو شاهد همان موتور 5.7 لیتری V8 لندکروزرهای معمولی هستیم. اما این موتورها با دو منبع قدرت توربوشارژ که در زیر سپر جلو نشستهاند تغذیه میشوند. بخشهای داخلی موتور نیز به خوبی ارتقاء یافتهاند. پیستونهای قویتر و دریچههای ورودی هوا در از علائم این پیشرفت محسوب میشوند.
نتیجه نهایی این همه تغییر خروجی 2000 اسببخاری است که خودرو را تا حد اتومبیلهای مسابقهای تغییر خواهد داد. شاسی خودرو نیز تغییر کرده و موضعی پائینتر انتقال یافته است. این کار برای ایجاد وضعیت بهتر تعلیق و هندلینگ بهتر در سرعتهای بالا انجام میگیرد. عرض خودرو نیز حدود 3 اینچ باریک شده تا دست کمپانی سازنده برای استفاده از لاستیکهای سازنده بهتر شود.
یکی از رانندگان ناسکار، با این تویوتا لند اسپید کروزر موفق به ثبت رکورد 370 کیلومتر بر ساعت شده است. (ناسکار از مجموعه مسابقات اتومبیلرانی است که در اروپا و آمریکا و کانادا و مکزیک برگزار میشود) این رکورد توسط سامانههای مکانیاب جهانی GPS تائید شده است. اگر این رکورد آزمایشی به شکلی رسمی ثبت و تائید شود، این خودرو از سریعترین SUV جهان با سرعت 339 کیلومتر بر ساعت پیشی گرفته و 30 کیلومتر از آن سریعتر است.
اینک با این رکورد تویوتا به راحتی ادعا کرده که رکورد سریعترین شاسیبلند جهان را با لند اسپید کروزرش به دست آورده است.