به گزارش خودروکار - این آگهی در آستانه رونمایی از محصولات جدید درباره جگوار منتشر شده و چهرهای کاملا متفاوت از این خودروساز انگلیسی ارائه میدهد. در این آگهی سیثانیهای شعارهایی تازه درباره جگوار را مدلهایی ارائه میدهند که لباس یا آرایش نامتعارف دارند.
«عادی بودن را کنار بگذار»، «پرشور خلق کن»، «سرزنده باش»، «قالبها را بشکن» و «هیچچیز را کپی نکن» شعارهایی است که در این آگهی دیده میشود و جگوار میگوید هویت تازه خود را با آنها تعریف کرده است.
جگوار همزمان نشان همیشگی خود را هم عوض کرده و در نشان جدید نام جگوار با ترکیبی از حروف کوچک و بزرگ لاتین نوشته شده است.
تغییر در جگوار با انتقادهای زیادی روبهرو شده و منتقدان میگویند هویت تازه جگوار با سنت و سابقه شرکت فاصله زیادی دارد. اما برخی هم از آن استقبال کرده و این تصمیم را جسورانه خواندهاند.
تعویض خودروهای صفر یا کارکرده جک و کی ام سی با خودروهای صفر یا کارکرده
نشان ندادن مدل جدید کارخانه در آگهی هم باعث شده تا برخی کاربران آن را گیجکننده توصیف کنند. ایلان ماسک، مدیر کارخانه تسلا، در واکنش به این آگهی در شبکه اجتماعی ایکس از این شرکت پرسید: «شما خودرو هم میفروشید؟». حساب کاربری جگوار در پاسخ به این سوال نوشت: «بله. خیلی دوست داریم آن را به شما نشان دهیم. روز دوم دسامبر به صرف چای به میامی تشریف میآورید؟»
جگوار یکی از باسابقهترین خودروسازان جهان است که برای تولید خودروهای اسپرت و لوکس مشهور است. اما این شرکت که اکنون در مالکیت شرکت هندی تاتا است، در سالهای اخیر مشکلات مالی زیادی داشته است. جگوار برای رهایی از این مشکلات اعلام کرده که از سال ۲۰۲۶ به یک خودروساز الکتریکی تبدیل خواهد شد و محصولات لوکسی میسازد که با خودروهایی مانند بنتلی رقابت خواهند کرد.
این بزرگترین تحول در بیش از یک قرن فعالیت جگوار است. این کارخانه میخواهد این کلیشه را که مشتریانش مردان سفیدپوست با سن بالا هستند تغییر دهد و توجه مشتریان ثروتمند جوان را جلب کند.
انتشار آگهی جگوار به سیلی از شوخیهای اینترنتی دامن زده است. مثلا فروشگاه عینک انگلیسی «اسپکسیور» نام خود را با دستخطی کودکانه نوشته و بهشوخی آن را به عنوان نشان جدید شرکت منتشر کرده است. فروشگاه زنجیرهای آلمانی «الدی» هم در پیامی زیر ویدئوی جگوار به شعار «هیچ چیز را کپی نکن» اشاره کرده و نوشته «شبیه مشاور حقوقی ما حرف میزنی».
یک سخنگوی جگوار به بیبیسی گفت که این شرکت انتظار چنین واکنشی را داشت، اما ناگزیر بود قواعد را زیرپا بگذارد تا پیامش شنیده شود. راودان گلاور، مدیر جگوار، در مصاحبهای با روزنامه انگلیسی فاینشنال تایمز درباره استراتژی جدید کارخانه گفت: «ما باید برند خود را بازآفرینی کنیم و در سطح قیمتی کاملا جدید قرار بگیریم، بنابراین باید رویکردی متفاوت داشته باشیم. هدف ما این بود که از کلیشههای رایج در صنعت خودرو فاصله بگیریم.»
ویدئوی جگوار در شبکه اجتماعی ایکس بیش از ۱۶۰میلیون بار دیده شده است. این کارخانه هفته آینده در «هفته هنر میامی» از کانسپتی رونمایی میکند که الهامبخش مدلهای جدیدش خواهد بود.
BBC