کد خبر: ۶۰۷۵۰
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۳

رونمایی از ۱۰۰ اتوبوس جدید در پایتخت

صبح امروز از ۱۰۰ دستگاه اتوبوس جدید در شهر تهران رونمایی شد.

رونمایی از ۱۰۰ اتوبوس جدید در پایتختبه گزارش خودروکار - آیین رونمایی از ۱۰۰ دستگاه اتوبوس ناوگان حمل و نقل عمومی شهر تهران از محل قرارداد شهرداری با دو شرکت عقاب و اسنا صبح امروز -چهارشنبه ۲۳ خردادماه ۱۴۰۳- با حضور مهدی چمران رییس شورای اسلامی شهر تهران، محسن هرمزی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، مهدی علیزاده مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی، پوریافر شهردار منطقه ۲۱ و جمعی از مدیران شهری برگزار شد.

علیزاده در ابتدا با بیان اینکه امروز رونمایی از ۱۰۰ دستگاه اتوبوس از محل قرارداد‌های سال گذشته را شاهد هستیم، گفت: این اتفاق با همت شورای شهر تهران از محل قراردادی که سال گذشته با شرکت‌های داخلی منعقد شد، تامین شده است.

وی با بیان اینکه در دوره جدید اولین گام شهردار تهران در روز اول قرارداد ۱۷۵ اتوبوس با شرکت ایران‌خودرو بود که نشان از این داشت که مدیریت جدید شهری توجه ویژه‌ای به حوزه حمل و نقل دارد، اظهار کرد: تعداد اتوبوس‌های نوسازی شده شهر تهران به ۹۴۰ دستگاه رسیده که در خطوط به کار گیری شده است.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی با پرداختن به فعال سازی خطوط گفت: در غرب تهران با توجه به نیاز مردم چند خط فعال شد و اتوبوس‌ها در مناطق ۲۲، ۲۱، ۵ و البته ۶ به کار گرفته شدند.

علیزادهبا بیان اینکه از اسنا و عقاب بابت تحویل اتوبوس‌های با کیفیت تشکر می‌کنم، ادامه داد: این اتفاق باعث رضایتمندی نسبی در غرب پایتخت شد. در سال گذشته ۲۳۴ دستگاه از اتوبوس‌های ۱۸ متری اورهال شد. همچنین اتوبوس‌های شاغل در تهران به ۲۱۵۰ دستگاه رسیدیم که جهش بالایی داشت.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی با اشاره به اینکه با کمک مجموعه خودرو سرویس شهر ۴۱۶ دستگاه اتوبوس را به غرب تهران تحویل دادیم، خاطرنشان کرد: ناوگان شرق و جنوب تهران را هم با رونمایی امروز فعال می‌کنیم و شهروندان مناطق ۱۸، ۱۹، ۱۷، ۷، ۲۰ و … از اینها بهره می‌برند.

وی با تاکید بر اینکه بیش از نصف این اتوبوس‌های شاغل مربوط به بخش خصوصی است، تصریح کرد: با اضافه شدن این اتوبوس‌های نو ناوگان‌نوسازی می‌شود و اتوبوس‌های فرسوده از خطوط خارج می‌شوند. تا پایان سال با رشد چشمگیر اتوبوس‌های تولید داخل و اتوبوس‌های برقی چینی چهره شهر تغییر خواهد کرد و باعث رضایتمندی مردم خواهد شد.

فرسودگی ناوگان اتوبوسرانی حدود ۸۰ درصد است

 در ادامه محسن هرمزی، معاون شهردار تهران با بیان اینکه شورای ششم موضوعی که در آن شهر تهران دچار عقب ماندگی بود یعنی حوزه حمل و نقل را جدی گرفت، گفت: فرسودگی ناوگان حوزه اتوبوسرانی حدود ۸۰ درصد است و فقط ۱۳۰ دستگاه اتوبوس در دوره پنجم مدیریت شهری وارد چرخه شده است. عدم توجه به زیرساخت و بازسازی و مهندسی کار و خطوط جدید باعث بروز مشکلات مفرط شده یود.

وی با تاکید بر اینکه تکلیف بر این بود که به حوزه حمل و نقل توجه ویژه‌ای شود، اظهار کرد: نیمی از بودجه شهرداری تهران در سال جاری به این موضوع اختصاص دارد و این نشان از اهمیت مسئله دارد. موضوعاتی که به رفاه و آلودگی هوا مربوط می‌شود به افزایش ناخالص ملی کمک خواهد کرد.

هرمزی با بیان اینکه قرارداد ۲۷۵۵ دستگاه اتوبوس با تولیدکنندگان داخلی بسته شد، گفت: از ابتدای این دوره ۹۴۹ دستگاه را تحویل گرفتیم. اگر این دوره را با تمام دوره‌های قبلی مقایسه کنید این یک نصاب دست نیافتنی است. همچنین در کنار این موضوع با کمک دولت به میزان ۲۵۰۰ اتوبوس برقی قرارداد بستیم. تا شهریور از پارت اول این اتوبوس‌ها رونمایی خواهد شد.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه با این اقدامات مسیر توسعه جمهوری اسلامی ورق جدیدی می‌خورد، اظهار داشت: این اتفاق ما را از خودرو‌های دیزلی گذر می‌دهد.

وی گفت: دیروز با کمک شهرداری منطقه ۲۲ سهمی را از حوزه ون‌های جدید ایران‌خودرو که وعده داده بودیم محقق کردیم و با تامین منابع ملی از سمت منطقه ۲۲ تا ماه آینده طی دو فاز ۱۰۰ دستگاه ون تاکسی به ناوگان غرب پایتخت اضافه خواهد شد.

هرمزی با بیان اینکه در حوزه مترو تکلیف ۲۰ ساله مترو را آغاز کردیم. به طوری که حفاری خطوط ۱۰ را آغاز کردیم و قرار داد خط ۹ را انجام و به زودی قرار داد احداث خط ۱۱ نیز منعقد می‌شود. ضمن اینکه تا پایان سال پرونده توسعه خطوط ۶ و ۷ بسته می‌شود. تا پایان سال به مرور هم تاکسی هم اتوبوس هم مترو در حوزه نرم افزاری شکوفا‌تر خواهند شد.

برچسب ها: اتوبوس شهری
روزنامه های اقتصادی
آخرین اخبار