کد خبر: ۶۰۳۲۳
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۳
از سوی پرشیا خودرو انجام شد

تست نیسان ترا در کویر متین آباد

نیسان ترا جدیدترین دو دیفرانسیل شاسی مستقل بازار ایران تا پابان نیمه نخست امسال توسط مانیان خودرو (بازوی تولیدی شرکت پرشیا خودرو) روانه بازار می شود.
به گزارش خودروکار -  این خودرو در کارخانه ژنگژو-نیسان (سرمایه‌گذاری مشترک دانگ فنگ و نیسان) در کشور چین تولید و در بازارهای مختلف با نام‌های متفاوت عرضه می‌شود.
براین اساس مانیان خودرو به عنوان بازوی تولیدی یکی از با سابقه‌ترین شرکت‌های واردکننده خودرو، یعنی پرشیا خودرو، با تولید نمونه‌های اولیه نیسان ترا، به عنوان تنها تولیدکننده محصولات نیسان در ایران، شناخته می‌شود.
ار این رو پرشیا خودرو فرصتی را فراهم کرد تا خبرنگاران این حوزه تخصصی از نزدیک با این خودرو آشنا شده و آن را در کویر تست کنند.

ترا از سال ۲۰۱۸ تا کنون در تایلند و چین به تولید می رسد و از آن جا که این خودرو مناسب بازار امریکا نیست برای  کشورهای کمتر توسعه یافته شامل مناطق مختلف آسیا و امریکای جنوبی طراحی شده است. 

نمای کلی خودرو از سال ۲۰۱۸ تاکنون، تغییر خاصی نداشته و به همین دلیل، حس یک شاسی‌بلند کلاسیک ژاپنی را تداعی می‌کند.
نیسان ترا، یک خودروی شاسی‌‌‌بلند بزرگ و توانمند است که در واقع بزرگ‌ترین SUV شاسی‌‌‌مستقل ۴WD تولیدی در ایران به شمار می رود و حالت مکعبی خود را با سقف صاف نشان می‌دهد.
طول ۴.۸۸۲ با عرض ۱.۸۵۰ و ارتفاع ۱.۸۷۵ میلی‌متر با فاصله محوری ۲۸۵۰ میلی‌متر برای نیسان ترا از او یک خودرویی با انداره های تویوتا لندکروز ساخته که بزرگ تر از پرادو است.
مشخصات فنی 
 نیسان ترا از یک پیشرانه ۲لیتری ۴سیلندر مشترک گروه بزرگ و بین‌المللی رنو-نیسان-میتسوبیشی با کد 4K31TD بهره می‌‌‌برد که مجهز به توربوشارژر و تکنولوژی GDI است. این پیشرانه قادر به تولید حداکثر توان ۲۲۸اسب‌‌‌بخار و گشتاور ۳۶۰نیوتن‌‌‌متر بوده و انتقال این قدرت به چرخ‌‌‌ها توسط یک گیربکس اتوماتیک ۸سرعته انجام می‌شود که یکی از تولیدات شرکت‌‌‌ معتبر ZF در این زمینه است.

امکانات خودرو 

نیسان ترا از امکانات متنوعی برای رفاه سرنشینان و ایمنی بیشتر برخوردار است که از جمله این امکانات می‌‌‌توان به نمایشگر لمسی ۱۰اینچ کنسول مرکزی، کامپیوتر سفری ۳.۵اینچی، روکش چرم صندلی‌‌‌ها، تنظیم برقی صندلی راننده همراه با تنظیم گودی کمر، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه، آینه‌‌‌های جانبی تاشوی برقی با گرم‌‌‌کن و شیشه‌‌‌های عقب دودی اشاره کرد.
در زمینه ایمنی نیز این خودرو مجهز به سیستم‌های پیشرفته‌‌‌ای از جمله ترمز اضطراری خودکار، سیستم کنترل کشش خودرو، کیسه‌‌‌های هوای ایمنی راننده و سرنشین، سیستم کمک به حرکت در سربالایی، سیستم کنترل پایداری الکترونیک (ESP)، سیستم کنترل دینامیک خودرو (VDC)، سیستم کنترل حرکت در سرازیری (HDC)، نمایشگر هشدار آسیب‌‌‌دیدگی لاستیک (HAZ)، سیستم کنترل سرعت هنگام پارک خودرو (CDP)، سیستم ضد لغزش دیفرانسیل (LSD)، سیستم کشش موتور (EDC)، سیستم پایش فشار باد تایرها (TPMS)، سیستم کنترل پایداری (ESP)، سیستم کمکی ترمز هیدرولیکی (HBA)، سیستم ضد واژگونی خودرو (RMI) و ترمزهای ABS و EBD است.
این خودرو از آپشن‌‌‌های اختصاصی آفرود مانند TANK TURN و قابلیت تغییر از حالت تک‌دیفرانسیل به دو دیفرانسیل و قفل دیفرانسیل برخوردار بوده و با داشتن سیستم تعلیق عالی که در جلو از نوع دوبل با میل تعادل و در عقب ۵لینک است، امکان رانندگی لذت‌بخش در آفرود و همچنین تجربه نرم و راحت مانند خودروی سدان را در فضای شهری فراهم می‌کند.
صندلی‌های بزرگ و تمام چرم نیسان ترا، بسیار راحت و مناسب سفرهای بلند مدت هستند. این خودرو یک شاسی‌بلند سه ردیف صندلی است 
ظرفیت صندوق، هنگامی که دو ردیف صندلی استفاده شوند، بیش از ۱۰۰۰ لیتر است.


نتیجه گیری
 این محصول توانمند از برند نیسان با نام ترا که در واقع همان ژنگژو/نیسان پالادین است ،در کشور چین با نام نیسان ترا عرضه می‌شود و حال عرضه آن از سوی مانیان خودرو به عنوان بازوی تقویتی پرشیا خودرو می تواند سگمنت این خودروها را وارد فاز تازه ای کند.
از آن جا که جای چنین خودرویی در بازار خودرو کشور خالی بوده ورود این خودرو به بازار با نام شناخته شده آن می تواند به رقیبی جدی برای سایر شرکت ها باشد.
ارایه خدمات پس از فروش این خودرو از سوی پرشیا خودرو نیز می تواند انگیزه مناسبی برای خرید این خودرو باشد و با در نظر گرفتن ویژگی های این خودرو در کنار سایر شرایط ، نیسان ترا گزینه مناسبی برای خانواده های ایرانی است.
روزنامه های اقتصادی
آخرین اخبار