ایزدخواه:
بیمه کیفیت خدمات پس از فروش پیشبینی شود/با نظارتهای حکومتی به تنهایی کار پیش نمیرود
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه بیمه کیفیت خدمات پس از فروش در برخی کشورهای دنیا برای کالاهایی مانند خودرو مرسوم است، گفت: زمانی که خودروساز خودرو را گارانتی میکند، چه کسی کیفیت این گارانتی را مطالبه میکند، اگر مطالبهگر فقط مشتری باشد، توان وی به اندازهای نیست که بتواند این موضوع را پیش ببرد.
به گزارش
خودروکار - روح اله ایزدخواه درباره وضعیت ارائه خدمات پس از فروش در کشور برای کالاهای مختلف از جمله موبایل و خودرو، گفت: در موضوع سلامت بین بیمار و بیمارستان، نهاد سومی به عنوان بیمه تشکیل شده و شرکتهای بیمه به سراغ مطالبات مربوطه میروند و به عنوان واسط بین پزشک و بیمارستان با بیمار عمل میکنند این در حالی است که در موضوع خدمات پس از فروش، کالاهای صنعتی ما بیمه کیفیت ندارند.
نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بیمه کیفیت در برخی کشورهای دنیا در کالاهایی مانند خودرو و... مرسوم است، ادامه داد: زمانی که خودروساز خودرو را گارانتی میکند، چه کسی کیفیت این گارانتی را مطالبه میکند، اگر مطالبهگر فقط مشتری باشد، توان وی به اندازهای نیست که بتواند این موضوع را پیش ببرد.
وی با بیان اینکه باید در این شرایط نهاد سومی وجود داشته باشد تا به عنوان مطالبهگر بین تولیدکننده و مصرفکننده عمل و کیفیت خدمات پس از فروش را کنترل و نظارت کند، اضافه کرد: به صرف نظارتهای حکومتی مانند سازمان تعزیرات، کار پیش نمیرود و باید علاوه بر این نهادها نهاد سومی نیز وجود داشته باشد که حق بیمه دریافت کند و در مقابل بر کیفیت ارائه خدمات پس از فروش نظارت کند و در مواردی که تخلفاتی از سوی تولیدکنندگان رخ میدهد یا اهمال صورت میگیردبر علیه آنها اقامه دعوا کند.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: باید همان گونه که قانون، بیمه شخص ثالث را اجباری کرد این موضوع نیز الزام شود؛ نهادی که بر نحوه ارائه خدمات پس از فروش نظارت میکند باید ذیل وزارت اقتصاد ایجاد شود تا بر ارائه خدمات پس از فروش نظارت کند و مردم سرگردان نباشند.