کد خبر: ۵۳۲۱۱
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۳

سال ۱۴۰۴؛ عرضه و تقاضای خودرو برابر می‌شود؟

یک کارشناس صنعت خودرو گفت: تولید سه میلیون خودرو تا سال ۱۴۰۴، در صورت جذب منابع لازم برای سرمایه‌گذاری و پیش‌بینی بازار‌های داخلی و خارجی، امکان پذیر است.
به گزارش خودروکار، آقای روح الله طالبی  افزود: یکی از چالش‌های جدی که امروزه خودروسازان با آن رو به رو هستند، نابرابری عرضه و تقاضای خودروست.
عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت گفت: خودروسازان در سال ۱۳۹۰، بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاه خودرو تولید می‌کردند و اکنون پس از یک دهه این عدد‌ها به کمتر از یک میلیون دستگاه رسیده و طبیعتاً رابطه بین عرضه و تقاضا دچار چالش شده است. 
این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: این عرضه قطره چکانی باعث شده قیمت‌ها به شدت افزایش یابد و خرید خودرو‌هایی که قشر متوسط جامعه می‌توانستند تهیه کنند، جزو رویا‌های آن‌ها شده است. 
طالبی گفت: وعده‌ای از طرف وزارت صمت داده شده که تا سال ۱۴۰۴ به سمت تولید ۳ میلیون خودرو در سال خواهیم رفت؛ اینکه چطور این اتفاق می‌افتد و با چه هدفگذاری جلو می‌رود و چه برنامه‌ای برای تولید ۳ میلیون خودرو وجود دارد، سوالی است که مسئولین وزارت صمت باید پاسخ دهند.
عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت افزود: اگر تولید خودرو به یک میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاه برسد و کم کم میزان آن افزایش پیدا کند، طبیعتاً تعادل بین عرضه و تقاضا شکل می‌گیرد و عرضه نسبت به تقاضا بیشتر شده و قیمت‌های حبابی که در بازار مشاهده می‌کنیم شکسته خواهد شد.


منبع: صدا و سیما

انتهای پیام/

روزنامه های اقتصادی
آخرین اخبار