رییس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعهسازان خودروی کشور خاطرنشانکرد: این تیم باید متشکل از کارشناسانی خبره از خودروسازان، انجمن قطعهسازان، وزارت صمت، اتاق بازرگانی، سازمان توسعه تجارت و معاونت حمل و نقل وزارت صمت و در تعامل با وزارت امور خارجه و سفارت ایران در روسیه تشکیل شود.
وی یادآور شد: روسیه یک بازار بزرگ با حجم سالیانه ۲۷۰ میلیارد یورو است که ۵۸ درصد معاملاتشان با اروپا انجام میشود و با توجه به تحریم این کشور حتی اگر بتوانیم ۱۰ درصد این بازار را در اختیار بگیریم به معنای تجارت ۲۷ میلیارد یورویی است که پتانسیل بالایی محسوب میشود.
این مقام صنفی تاکید کرد: اکنون فضای همکاری بسیار خوبی بین دو کشور وجود دارد که باید با استفاده از این فضا در جهت روابط برد- برد، از فرصتسوزی جلوگیری کنیم.
وی خواستار تشکیل نمایشگاه دائمی برای شرکتهای ایرانی در روسیه و استفاده از سیستمهای تبلیغی و ترویجی این کشور در جهت بازاریابی برای محصولات و تولیدات ایرانی، همچنین ارائه مشوقهایی برای تجار و صنعتگران از جمله لغو ویزا برای حضور راحتتر در این کشور شد تا برنامههای توسعه صادرات در روسیه با قدرت و قوت بیشتری دنبالهگیری شود.
مسکو پایتخت روسیه با برگزاری نمایشگاه اتومبیلیتی ۲۰۲۲ از ۳۱ مرداد تا سوم شهریورماه ۱۴۰۱ (برابر با ۲۲ تا ۲۵ اوت ۲۰۲۲) میزبان خودروسازان، قطعه سازان و صنعتگرانی از کشورهای روسیه، ایران، ترکیه، چین و برخی دیگر از کشورها بود.
این نمایشگاه با حضور سفیر ایران در روسیه، وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان و معاون نخست وزیر روسیه افتتاح شد که در محل نمایشگاههای بین المللی مسکو (Expo Center) با حضور حدود ۶۰۰ شرکت از ۱۸ کشور از جمله چین و ترکیه و در ۳۰ هزار متر مربع فضای نمایشگاهی برگزار شد.
در این دوره از نمایشگاه ۱۲ تفاهم نامه همکاری بین شرکتهای ایرانی و روسی به مبلغ ۷۰۰ میلیون یورو امضا شد.
این بزرگترین حضور نمایشگاهی ایران در سطح بینالمللی بود، بهطوری که جمهوری اسلامی ایران در پاویونی با یکهزار و ۷۰۰ متر مربع سالن اختصاصی و ۹۰۰ متر غرفه که در طول تاریخ نمایشگاه های برونمرزی بینظیر بود حضور یافت و شرکتهای خودروساز و قطعهساز ایرانی آخرین دستاوردها و توانمندی های خود را در معرض دید قرار دادند.
منبع: ایرنا
انتهای پیام/