او افزود: صرفا با یک نمایشگاه نمیتوان فضای مناسب فروش را ایجاد کرد و نیازبه کارکرد سه الی چهارساله در این بازار ها است، با تست محصولات توسط خریداران و همچنین قرار دادن قطعه سازان دراین مناطق میتوان شاهد فضا سازی مناسب دراین مناطق باشیم.
منطقی اشاره کرد: از دهه ۸۰ تا به امروز ما بر روی بازار روسیه با محصولات پژو ۲۰۶ و سپس با سمند تلاشکرده ایم، تا فعالیت مستمری داشته باشیم. حال امروز سایپا و ایران خودرو نمایندگان صنعت خودرو ایران، برای حضور پررنگ در این مناطق و برای عرضه محصولات داخلی کشور آماده هستند.
با عرضه پلت فرم مشترک به بازار خارجی میتوانیم زنجیره تامین قوی ایجاد کنیم
در ادامه محمدعلی تیموری مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا درباره صادرات محصولات سایپا به روسیه گفت: نمایشگاه روسیه اولین حضور ما در یک نمایشگاه تخصصی در حوزه قطعه سازی و خودرو سازی به صورت متمرکز بود که برای روس ها جالب بود و مزیت هایی را برای ما ایجاد کرد.
او با اشاره به اینکه گروه سایپا از گذشته در حوزه قطعات خودرو چون رادیاتور، رنگ خودرو و فنر در بازار روسیه فعال بوده گفت: در حال حاضر حتی شرکت های ترکیه هم نمیتوانند در بازار روسیه به دلیل تحریم ها فعالیت کنند و یک امکان ویژه در این برهه از تاریخ برای صنعت خودرو ایران ایجاد شده است.
تیموری با بیان اینکه در این نمایشگاه خودرو شاهین را عرضه کردیم که با استقبال همراه شد افزود: لازمه حضور در بازار روسیه برای هر محصولی قیمت، کیفیت و خدمات مناسب است. ما با عرضه پلت فرم مشترک به بازار خارجی میتوانیم زنجیره تامین قوی ایجاد کنیم و عرضه تیراژ کم هم برای خودرو سازان کشور می تواند به صرفه باشد.
مدیرعامل سایپا تصریح کرد: یکی از اهداف در ساخت پلت فرم مشترک کیفیت بالا و طول عمر طولانی محصولات است که تا پنج سال مشتریان هیچ مراجعه به جز سرویس های دوره ای نداشته باشند.
تیموری در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص مذاکره با شرکت های خودروساز مطرح دنیا با وجودی که هنوز آیین نامه واردات اعلام نشده گفت: ما نمیتوانیم منتظر ابلاغ سیاست های واردات باشیم و ما با شرکت ژاپنی و چینی خود مذاکره خواهیم کرد.