وی با بیان اینکه ۳۰ درصد از شرکتهای پارک علم و فناوری وزارت علوم در حوزه خودرو و قطعات خودرو فعالیت دارند افزود: با تکیه بر توان دانش بنیان ها، بحث کیفیت و بهره بری در خودرو افرایش مییابد و قیمت محصول هم کاهش خواهد یافت.
یک کارشناسان صنعت خودرو نیز دراین باره گفت: در کشورهای توسعه یافته از ظرفیت شرکتهای دانش بنیان و فناوری پایه به عنوان موتور محرک و نوآوری صنعت در لایههای مختلف استفاده میشود و عملا شرکتهای بزرگ با بررسی جامع شرکتهای چابکتر و با پیشینه خوب یا وارد سرمایهگذاری در آن مجموعه میشوند یا به صورت کامل آن را خریداری کرده و تحت مالکیت خود قرار میدهند؛ این موضوع را در شرکتهای خودروسازی مختلف از قبیل هیوندای، کیا، فولکس واگن و سایر برندها میتوان دنبال کرد.
آقای احسان جهانی دبیر کل سازمان ملی کارآفرینی ایران در این خصوص گفت: اعتماد به شرکتهای دانشبنیان بایستی در یک مسیر دو سویه صورت گیرد و خودروسازان باید برای واگذاری بخشی از فعالیتهای خود به شرکتهای دانشبنیان اقداماتی انجام دهند.
وی افزود: با ورود دانشبنیانها و حمایت نهادهای تسهیلگر و بالادستی، میتوان دریچههای جدیدی در صنعت خودرو ایجاد کرد.
به گفته این مقام مسئول، طی سالهای اخیر صنعت خودرو در دنیا دستخوش تغییرات و تحولات عظیمی شده است، این موضوع را در ورود خودروهای الکتریکی، خودروهای خودران و به کارگیری هوش مصنوعی در این صنعت برای بهبود تجربه رانندگی، رضایت مشتریان و همچنین حفظ محیط زیست میتوان دید.
آقای علی خطیبی معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم هم گفته بود در راستای بیانات مقام معظم رهبری برای افزایش کیفیت خودروهای ساخت داخل به کمک خودروسازان آماده ایم تا توان فنی و مهندسی دانشگاههای کشور را در اختیار این صنایع قرار دهیم.
منبع: صدا و سیما
انتهای پیام/