بر این اساس این مجموعه در مدت کوتاه و با تکیه بر توان مهندسی و کارگری خود توانست بخش قابل توجهی از خودروهای کف پارکینگ که به یک بحران تبدیل شده بود را به شدت کاهش دهد و 86 هزار و 900 دستگاه را به کمتر از 25 هزار دستگاه برساند.
این خودروساز از سوی دیگر توانست در تولید روزانه، رکورد هزار و 730 دستگاه را بزند و این امر در شرایطی محقق شده که 90 درصد خودروها به صورت عبور مستقیم تولید میشود، حال آنکه در مدیریت گذشته 80 درصد خودروها با نقص قطعه تولید میشد.
در مورد ارتقای کیفیت محصولات نیز اقدامات متعددی در مورد خودروهای شاهین و کوییک انجام شد و از طرفی تولید خودروی تیبا هم به سمت توقف پیش رفت تا سبد محصولات سایپا به روز شود.
در این میان بنا شده گروه خودروسازی سایپا تا پایان سال جاری، سه محصول جدید به بازار معرفی کند تا یکی از 8 فرمان رئیس جمهور که 11 اسفندماه سال گذشته ابلاغ شد مبنی بر اینکه در سال ۱۴۰۱ حداقل تولید ۳ خودروی قدیمی متوقف و ۳ خودرو جدید با کیفیت مطلوب، تولید و عرضه شوند، محقق شود.
مبحث دیگری که طی این مدت گروه خودروسازی سایپا با جدیت پیگیری کرده و بخش قابل توجهی از آن عملیاتی شده اصلاح ساختار با هدف افزایش بهرهوری و چابکسازی فعالیتها است.
سالهای گذشته، مدیران وقت نسبت به اصلاح ساختار و افزایش بهرهوری وعدههایی داده بودند اما در هیچ دورهای چنین امری محقق نشد و همواره افراد سفارشی و فرمایشی وارد گروه خودروسازی سایپا میشدند.
در این دوره اما سعی شده که تفکیک وظایف بر اساس توانمندی، تخصص و مهارت نیروی انسانی باشد، بدین جهت برای اولین بار ساختار نیروی انسانی بر اساس ویژگیهای تخصصی متناسبسازی شده و البته این روند تا حصول نتیجه مطلوب ادامه خواهد داشت.
در راستای اصلاح ساختار، حدود 200 نیروی انسانی متخصص جذب واحدهای فنی و مهندسی شده است تا با استفاده از دانش آنها بتوان سایپا را در مسیر توسعه و اعتلا قرار داد.