کد خبر: ۵۱۸۰۷
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۶
وزیر صمت در صحن علنی مجلس:

برنامه 2 ساله برای صنعت خودرو داریم

وزیر صمت با بیان اینکه ما را نه به لحاظ وضع موجود بلکه به لحاظ حرکت، جهت و سرعت ارزیابی کنید، گفت: ما به روزمرگی دچار نشدیم، من خیلی می‌توانستم کارهای ویترینی انجام دهم و عوام فریبی کنم اما وقت خود را برای اصلاح ساختار اختصاص دادیم چرا که تا ساختارها را اصلاح نکنیم فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر تمدن نوین اسلامی محقق نخواهد شد.
به گزارش خودروکار، سید رضا فاطمی امین در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جریان پاسخ به سؤالات وکلای ملت، اظهار داشت: سؤالاتی که مطرح شد چندبعدی است لذا ما باید در بخش صنعت معدن و تجارت به این موضوع بپردازیم که دچار چه مسائلی هستیم.

وزیر صمت با اشاره به وضعیت خودرو، بیان کرد: خودرو مسئله امروز و یا دیروز نیست چرا که 40 سال است با این چالش مواجه هستیم. بنابراین یک برنامه 2 ساله برای صنعت خودرو داریم.این برنامه دوساله مرحله بندی شده است.خوشحالم خدمت شما عرض کنم که هفته گذشته تا 18 خرداد ماه امسال نسبت به سال قبل عرضه خودرو 35درصد افزایش یافته است. تعداد خودروهای ناقص ۱۸ خرداد سال قبل ۱۳۵ هزار دستگاه بود که امسال در همین تاریخ ۴۸ هزار دستگاه است؛ تولید روزانه ایران خودرو به بیش از ۲ هزار و ششصد دستگاه در روز و سایپا به بیش از ۱۸۰۰ دستگاه در روز رسیده است . جناب آقای رییس جمهور دستور ویژه ای را در 11 اسسفندماه صادر کردند که ما موبه مو آنرا اجرا کردیم

فاطمی امین با بیان اینکه وضعیت صنعت خودرو وضعیت مطلوبی ندارد اما روند مطلوبی دارد، تاکیدکرد: به لحاظ کیفیت، قیمت و کمبود دچار چالش هستیم ولی این کار در حال انجام است.


منبع: شاتا

انتهای پیام/


روزنامه های اقتصادی
آخرین اخبار